- Urząd Miejski w Oleśnie
- Nabór na wolne stanowiska pracy
- Nabór na wolne stanowisko urzędnicze aplikanta Straży Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Oleśnie
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze aplikanta Straży Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Oleśnie
BURMISTRZ OLESNA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
APLIKANTA STRAŻY MIEJSKIEJ
w Urzędzie Miejskim w Oleśnie
- Nazwa i adres jednostki
Urząd Miejski w Oleśnie
ul. Pieloka 21
46-300 Olesno
- Określenie stanowiska
Aplikant Straży Miejskiej, wymiar etatu 1/1
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem
- Wymagania niezbędne
- obywatelstwo polskie,
- ukończone 21 lat,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- posiadanie co najmniej wykształcenia średniego lub średniego branżowego,
- nienaganna opinia,
- posiadanie sprawności pod względem fizycznym i psychicznym,
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego
i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, - uregulowany stosunek do służby wojskowej.
- Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe w pracy w administracji publicznej,
- znajomość języka angielskiego i niemieckiego w stopniu komunikatywnym,
- podstawowa znajomość topografii gminy Olesno,
- wykształcenie wyższe,
- prawo jazdy kat. B,
- znajomość ustaw:
- o strażach gminnych,
- o samorządzie gminnym,
- o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej,
- kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
- kodeks postępowania administracyjnego,
- cechy osobowe i predyspozycje:
- wysoka kultura osobista,
- zdolności analityczne,
- komunikatywność,
- systematyczność,
- odporność na stres,
- umiejętność pracy w zespole,
- dokładność,
- umiejętności:
- dobra organizacja pracy,
- zdolność do podejmowania szybkich decyzji,
- działanie w warunkach kryzysowych i pod presją czasu,
- dyspozycyjność,
- znajomość aplikacji biurowych:
- Microsoft Word,
- Excel,
- Open Office,
- Internet Explorer,
- poczty elektronicznej.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
- ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
- czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego – w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
- kontrola publicznego transportu zbiorowego – w zakresie określonym w art. 45 ust. 1 ustawy
z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2025 r. poz. 285), - współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
- zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów
i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia, - ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
- współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
- doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,
- informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie
i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw
i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi, - konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. Praca terenowa w zmiennych warunkach atmosferycznych na obszarze gminy Olesno (patrol pieszy, rowerowy lub samochodowy) oraz w budynku Urzędu Miejskiego w Oleśnie przy ul. Pieloka 21. Stanowisko związane z pracą przy komputerze i kierowaniem pojazdem uprzywilejowanym, praca w godzinach funkcjonowania Urzędu Miejskiego, a także w porze nocnej i w dni ustawowo wolne od pracy, praca w zespole.
Osoba zatrudniona po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym w celu teoretycznego i praktycznego przygotowania pracownika do należytego wykonywania obowiązków służbowych zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej na okres od 1 miesiąca do 3 miesięcy, która zakończy się egzaminem (art. 19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych) oraz do odbycia szkolenia podstawowego dla strażników gminnych (miejskich), które kończy się egzaminem (art. 25 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych).
- Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%. .
- Wskazanie wymaganych dokumentów
- list motywacyjny,
- CV,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (dostępna na www.bip.olesno.pl w zakładce „Nabór na wolne stanowiska pracy”),
- oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o nienagannej opinii,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane
z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, - oświadczenie kandydata o uregulowanym stosunku do służby wojskowej,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu sprawności pod względem fizycznym i psychicznym,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopia prawa jazdy,
- kopie świadectw pracy lub kopie dokumentów potwierdzających pracę w administracji publicznej.
- Określenie sposobu, terminu i miejsca składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Oleśnie przy ul. Pieloka 21 (pok. 112) w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem w terminie do dnia 11.07.2025 r.
- Inne informacje
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Oleśnie po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.
Zastrzega się możliwość przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych lub testu wiedzy i kompetencji z wybranymi kandydatami. Kandydaci zakwalifikowani zastaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://olesno.biuletyn.info.pl/) oraz na tablicy informacyjnej w gmachu Urzędu Miejskiego w Oleśnie (I piętro).
Dodatkowe informacje: tel. 34 359 78 41-44.
Burmistrz Olesna
Piotr Gręda
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Olesna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Oleśnie (46-300 Olesno) ul. Jana Pieloka 21, tel. 34 359 78 41-44.
- Burmistrz Olesna wyznaczył Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Oleśnie, z którym można się skontaktować pod adresem: 46-300 Olesno ul. Jana Pieloka 21, e-mail: .
- Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 221 ustawy z dnia 22 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277) oraz art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) i art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1763) w zw. z art. 6 ust. 1 lit. a, c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 04.03.2021, str. 35), zwanego dalej „rozporządzeniem 2016/679”.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji, na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy od zakończenia rekrutacji, w której Pani/Pan bierze udział.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 rozporządzenia 2016/679), ich sprostowania (art. 16 rozporządzenia 2016/679), usunięcia (art. 17 rozporządzenia 2016/679) lub ograniczenia przetwarzania (art. 18 rozporządzenia 2016/679), prawo do przenoszenia danych (art. 20 rozporządzenia 2016/679), a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (art. 21 rozporządzenia 2016/679). Realizacja przedmiotowych praw winna być zgodna z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych.
- W zakresie przetwarzania danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.