Nabór na stanowisko: inspektora ds. świadczeń rodzinnych
Informacja o wynikach naboru.docx (13,75KB)
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne na stanowisko.docx (14,34KB)
Kierownik Ośrodka
Pomocy Społecznej w Oleśnie
ogłasza nabór na stanowisko: inspektora ds. świadczeń rodzinnych
- Adres Jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnie
Ul. Jaronia 2
46-300 Olesno
- Liczba lub wymiar etatu: 1 etat
- Wykształcenie: wykształcenie wyższe
- Główne obowiązki:
- Wydawanie wniosków oraz udzielanie informacji w celu uzyskania kompletnej dokumentacji koniecznej do złożenia wniosku.
- Przyjmowanie wniosków i ustalenie prawa do:
- świadczeń rodzinnych,
- świadczeń wychowawczych,
- Wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych i wychowawczych.
- Przygotowywanie projektów decyzji, postanowień, zaświadczeń oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń rodzinnych i wychowawczych.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych, zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
- Ustalanie harmonogramów i warunków wypłat świadczeń, w tym tworzenie list wypłat.
- Terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych i wychowawczych, w tym także w wersji elektronicznej.
- Analizowanie wykorzystanych środków finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych, wychowawczych.
- Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe.
- Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń.
- Prowadzenie bieżącej obsługi administracyjnej w sekcji świadczeń.
- Informowanie przełożonego o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z zakresu zleconych zadań.
5. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- obywatelstwo polskie, lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 922),
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku,
- staż pracy: 2 lata, w tym minimum 6 miesięcy w administracji samorządowej
6. Wymagania dodatkowe:
Znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawnych w szczególności z zakresu:
- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, w tym akty wykonawcze,
- ustawy o świadczeniach rodzinnych, w tym akty wykonawcze,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- umiejętność stosowania i interpretacji przepisów,
- umiejętność organizacji pracy własnej,
- umiejętność pracy w zespole,
- łatwość przekazywania informacji,
- odporność na stres, kreatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, samodzielność i obowiązkowość, komunikatywność, wysoka kultura osobista,
7. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV i list motywacyjny,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność*.
* Dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 902).
8. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie (budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych), brak windy, praca biurowa przy monitorze ekranowym. Oświetlenie stanowiska pracy światłem dziennym i sztucznym.
9. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Oleśnie:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w Ośrodku Pomocy Społecznej w Oleśnie, pokój nr 10
z dopiskiem : dotyczy naboru na stanowisko inspektor ds. świadczeń rodzinnych.
Oferty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia:
8 marca 2017 r. do godz. 1500.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.
Zastrzega się możliwość przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych lub testu wiedzy i kompetencji z wybranymi kandydatami. Kandydaci zakwalifikowani zastaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://olesno.biuletyn.info.pl/) oraz na tablicy informacyjnej Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie.
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie
Marlena Szulc