Budowa centrum przesiadkowego w Oleśnie w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego
Polska-Olesno: Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z transportem drogowym
2017/S 131-267269
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
ul. Pieloka 21
Olesno
46-300
Polska
Osoba do kontaktów: Kamil Brzęczek
Tel.: +48 343509172
E-mail: zamowienia@olesno.pl
Faks: +48 343597283
Kod NUTS: PL524
Adresy internetowe:
Główny adres: http://olesno.pl
Sekcja II: Przedmiot
Budowa centrum przesiadkowego w Oleśnie w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego
Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest budowa centrum przesiadkowego w Oleśnie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” która obejmuje:
Zadanie Nr 1:
— parking w systemie „park&ride”
— Strefę wejściową w postaci placu przy wejściu do budynku dworca PKP;
— plac do zatrzymania się w systemie „Kiss&ride”;
— wypożyczalnię rowerów;
— parking dla rowerów w systemie „bike&ride”
— plac na poziomie peronu dworca PKP;
— zatokę autobusową dla autobusów;
— plac w rejonie zatoki autobusowej wraz z wejściem na peron PKP oraz plac przy wypożyczalni rowerów;
— zieleń;
— oświetlenie;
— małą architekturę;
— infokiosk;
— tablice multimedialne;
— monitoring wizyjny.
Zadanie nr 2:
— przejście dla pieszych pod torami kolejowymi oraz budowę chodnika
w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego.
Gmina Olesno.
Wykonanie zamówienia obejmuje w szczególności:
— opracowanie dokumentacji architektoniczno – budowlanej, wykonawczej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i opiniami wraz ze złożeniem zgłoszenia rozpoczęcia robót,
— opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,
— przygotowanie projektu zagospodarowania terenu,
— planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ,
Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać pisemną akceptację Zamawiającego dla sporządzonej przez siebie dokumentacji technicznej przed jej złożeniem w Starostwie Powiatowym w Oleśnie w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. W przypadku znacznych różnic w terminie uzyskania poszczególnych uzgodnień dla zadania nr 1 i zadania nr 2 zamawiający dopuszcza możliwość realizacji przedsięwzięcia na podstawie dwóch pozwoleń na budowę jednak pod warunkiem że obydwa zadania będą zrealizowane w terminie nie dłuższym niż do 30.6.2019 roku.
Wszelkie koszty niezbędne do opracowania dokumentacji projektowej (wykonania badań, pomiarów, pozyskania map, pozwoleń, zwolnień, warunków, opinii, uzgodnień, decyzji administracyjnych, odstępstw) oraz wykonania i odbioru robót budowlanych ponosi Wykonawca.
— wykonanie wszelkich robót przygotowawczych (usunięcie kolizji wszystkich sieci) i porządkowych, w tym zagospodarowania placu budowy, ogrodzenia i utrzymania i późniejszej likwidacji zaplecza budowy, wraz z wykonanymi przyłączami mediów na potrzeby realizacji robót,
— organizację ruchu na czas prowadzenia robót wraz z ich niezbędnym oznakowaniem,
— uzgodnienie ewentualnej zmiany organizacji ruchu pociągów na trasie nr 143 Kalety – Wrocław Mikołajów, jeżeli będzie ona wymagana na czas prowadzenia prac związanych z budową przejścia dla pieszych
— odwodnienie terenu budowy,
— wszelkie roboty i prace ziemne (w tym w szczególności wykopy) winny być wykonane w uzgodnionych w harmonogramie rzeczowo – finansowym terminach, a w przypadku przerw związanych z warunkami pogodowymi, winny być trwale zabezpieczone przed naruszeniem struktury gruntu,
— zagospodarowanie i wywóz gruntu z wykopów we własnym zakresie,
— właściwe postępowanie z odpadami powstałymi przy wykonywaniu przedmiotu umowy; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu oraz postępowanie z odpadami w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego (Ustawa o odpadach z dnia 14.12.2012 r., Dz.U. z 2013 r. poz. 21, ze zm.) oraz ustawa z dnia 26.8.2013 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2013 r. poz. 1232, ze zm.)
— przekopy kontrolne, w tym wykonanie przekładek w przypadku kolizji z istniejącym uzbrojeniem,
— wykonanie niezbędnych rusztowań,
— odtworzenia wszelkich budynków, dróg i chodników zniszczonych w trakcie realizacji robót,
— pełną obsługę geologiczną, hydrogeologiczną, geotechniczną i geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą,
— doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego (z uwzględnieniem stanu wynikającego z wykonanych robót budowlanych) po zakończeniu realizacji robót,
— wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej i dokumentacji powykonawczej,
— Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z 7.7.1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz.U. z 2016 r., poz. 290 ze zm.), ustawie z dnia 23.4.1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz.U. z 2016 r., poz. 380 ze zm.) i ustawie z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
Szczegółowy zakres robót zawarty jest w programie funkcjonalno-użytkowym, karcie informacyjnej.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 1 000 000 PLN (słownie: milion złotych).
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1. Dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia.
2. Posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1. Dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.:
Projektant o specjalności drogowej
wymagana liczba osób: 1 osoba
minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta winna posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej
doświadczenie zawodowe: opracowanie co najmniej jednej dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę, lub decyzji równoważnej), o wartości zadania minimum 500 000 PLN brutto, obejmującego budowę lub przebudowę lub remont dróg, lub parkingów, lub placów postojowych, lub manewrowych lub innych utwardzeń nawierzchni wykonanych z kostki betonowej, lub betonu, lub mieszanek bitumicznych
Projektant o specjalności sieciowej
wymagana liczba osób: 1 osoba
minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta winna posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
Projektant o specjalności elektrycznej
wymagana liczba osób: 1 osoba
minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta winna posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności elektrycznej
Kierownik Budowy
wymagana liczba osób: 1 osoba
minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownik Budowy winna posiadać uprawnienia budowlane wymagane ustawą z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń;
doświadczenie zawodowe: doświadczenie w realizacji 1 zadania od rozpoczęcia robót do wykonania zadania (definicja wykonania zadania: protokół odbioru lub równoważny dokument), o wartości zadania minimum 500 000 PLN brutto, obejmującego budowę lub przebudowę lub remont dróg, lub parkingów, lub placów postojowych, lub manewrowych lub innych utwardzeń nawierzchni wykonanych z kostki betonowej, lub betonu, lub mieszanek bitumicznych na stanowisku: Kierownika Robót Drogowych lub Kierownika Budowy lub Inspektora Nadzoru specjalności inżynieryjnej drogowej.
Uwaga: przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.9.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo Budowlane (t. jedn. Dz.U. z 2016 r., poz. 290 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r., poz. 65).
2. Posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie, tzn.:
Wykonawca udowodni, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty w zakresie budowy lub przebudowy lub rozbudowy dróg, lub parkingów, lub placów postojowych, lub manewrowych lub innych utwardzeń nawierzchni wykonanych z kostki betonowej, lub betonu, lub mieszanek bitumicznych o wartości co najmniej 500 000 PLN każda.
Uwaga:
a) przez wykonanie (zrealizowanie i zakończenie) należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do podpisania protokołu końcowego odbioru robót;
b) przez jedno zadanie należy rozmieć robotę budowlaną (wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie) zrealizowaną w oparciu o jedną umowę cywilnoprawną;
Sekcja IV: Procedura
Urząd Miejski w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21, pokój nr 114.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
W związku z ograniczeniem liczby znaków w poszczególnych sekcjach niniejszego ogłoszenia szczegółowy zakres dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych został określony Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia a także wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, zostały określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych, 00/100).
Szczegółowe wymagania dotyczące wadium określają zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu zostanie zastosowana procedura wynikająca z art. 24aa ustawy Pzp (tzw. procedura odwrócona).
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp
Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (w wysokości 10 % ceny ofertowej brutto).
Wraz z ofertą Wykonawca składa:
— Jednolity Europejski Dokument Zamówienia,
— Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli Wykonawca wniesie wadium w innej formie niż pieniądz;
— Dokumenty z których wynika prawo podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisywania innych oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.2.2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 roku poz, 1114 oraz z 2016 r. poz. 352) a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty.
— Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub innym dokumencie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy.
— Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).
Uwaga: W przypadku ustanowienia Pełnomocnika spoza grona Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców. Podpisy muszą być złożone przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej
1Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
2Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
3Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na Wykonawcy.
Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców.
Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności: robotnicy budowlani, operatorzy maszyn, brukarze, monterzy sieci i urządzeń elektroenergetycznych.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Określone w ustawie z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
3.8 projekt umowy.docx (61,03KB)
3.8 karta gwarancyjna.docx (21,26KB)
3.7 zobowiązanie.doc (60,50KB)
3.6 oświadczenie dotyczące potencjału kadrowego.doc (38,00KB)
3.5 oświadczenie dotyczące doświadczenia wykonawcy.doc (37,50KB)
3.4 oswiadczenie dotyczące grupy kapitałowej.doc (39,00KB)
3.3 Jednolity-Europejski-Dokument-Zamowienia-instrukcja.pdf (1,19MB)
3.2 jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ).doc (183,00KB)
3.1a formularz ofertowy-doświadczenie zawodowe kierownika budowy.doc (43,00KB)
3.1 formularz ofertowy.doc (49,00KB)
3.0 siwz.pdf (346,71KB)
Olesno, dn. 18.07.2017 r.
Nr IX.271.17.2017
Modyfikacja postępowania pn.: Budowa centrum przesiadkowego w Oleśnie w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego.
Zamawiający informuje, że w związku z oczywistą omyłką pisarską dokumentacja przetargowa, tj. siwz z załącznikami zostaje uzupełniona o oznakowanie odpowiednimi elementami graficznymi związanymi z realizacją projektu.
Pozostałe zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia pozostaje bez zmian.
dokumentacja.zip (15,02MB)
3.8 projekt umowy.docx (111,12KB)
3.8 karta gwarancyjna.docx (73,92KB)
3.7 zobowiązanie.doc (105,50KB)
3.6 oświadczenie dotyczące potencjału kadrowego.doc (85,00KB)
3.5 oświadczenie dotyczące doświadczenia wykonawcy.doc (84,00KB)
3.4 oswiadczenie dotyczące grupy kapitałowej.doc (87,50KB)
3.3 Jednolity-Europejski-Dokument-Zamowienia-instrukcja.pdf (1,19MB)
3.1a formularz ofertowy-doświadczenie zawodowe kierownika budowy.doc (91,00KB)
3.1 formularz ofertowy.doc (94,00KB)
3.0 siwz.pdf (450,52KB)
Olesno, dnia 21.08.2017 r.
Protokół z otwarcia ofert
Dnia 21.08.2017 r. w siedzibie Zamawiającego (Mała Sala Narad – pok.114) o godzinie 11:00 odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu pn.:
Budowa centrum przesiadkowego w Oleśnie w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego.
Na otwarciu Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 1.982.373,00złotych
Złożono 1 ofertę (nazwa wykonawcy i cena)
Lp. |
Nazwa wykonawcy |
Cena ofertowa (brutto) |
Gwarancja (lata) |
Doświadczenie (ilość kontraktów) |
1. |
PPUH STEINBUDEX – J.M. 58-100 Świdnica, ul. Wrocławska 50 |
3.035.640,00 |
7 |
9 |
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki
Olesno, dn. 18.10.2017 r.
Nr IX.271.17.17
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
Dotyczy postępowania pn.: Budowa centrum przesiadkowego w Oleśnie w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego.
Uzasadnienie prawne
Zamawiający działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579), informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego . Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy p.z.p. postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najkorzystniejszą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny oferty najkorzystniejszej.
Uzasadnienie faktyczne
W przedmiotowym postępowaniu cena najkorzystniejszej oferty przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 1.982.373,00zł. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny oferty najkorzystniejszej. Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający postanowił tak jak w sentencji.
Od powyższej decyzji Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie.
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki