Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno.
Polska-Olesno: Usługi związane z odpadami
2017/S 237-492429
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
Olesno
46-300
Polska
Osoba do kontaktów: Kamil Brzęczek
Tel.: +48 343509172
E-mail: zamowienia@olesno.pl
Faks: +48 343597283
Kod NUTS: PL524
Adresy internetowe:
Główny adres: http://olesno.pl
Sekcja II: Przedmiot
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno.
3.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Olesno oraz zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz wyposażenie Punktu w pojemniki.
3.2 Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11.1.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).
3.3 Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z dnia 23.4.1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 459) i ustawie z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.).
3.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku do siwz.
Gmina Olesno.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Olesno oraz zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz wyposażenie Punktu w pojemniki.
W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
1) Odebrać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości:
a) zmieszane odpady komunalne, b) odpady zebrane selektywnie: odpady z tworzyw sztucznych i metali (odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe), odpady z papieru (odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury), odpady ze szkła (kolorowe i bezbarwne odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła)c) odpady komunalne ulegające biodegradacji (bioodpady i odpady zielone)d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, e) odpady wielkogabarytowe (meble, sofy, szafy, krzesła, stoły, dywany, wózki dziecięce, materace, pierzyny, drzwi, okna, zabawki dużych rozmiarów, rowery, choinki, opony samochodowe itp.)
2) Wyposażyć Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w pojemniki oraz odebrać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów komunalnych z PSZOK:a) odpady z papieru i tektury,b) metal,c) odpady z tworzyw sztucznych (typu butelki plastikowe, butelki po kosmetykach i środkach czystości) i opakowania wielomateriałowe,d) odpady ze szkła,e) odpady zielone,f) przeterminowane leki,g) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe),h) zużyte baterie i akumulatory,i) świetlówki,j) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,k) odpady wielkogabarytowe,l) odpady budowlano-remontowe w ilości do 400 kg od osoby w gospodarstwie domowym, ł) gruz,m) zużyte opony.
3) Zapewnić właścicielom nieruchomości wyposażenie nieruchomości w odpowiednie rodzaje i ilości pojemników lub worków, służących zbieraniu odpadów spełniających wymagania określone w „Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Olesno”, na zasadach uzgodnionych między właścicielem nieruchomości a firmą wywozową oraz zasadami określonymi w:
Uchwałach Nr XL/305/17 oraz Uchwale Nr XL/306/17 Rady Miejskiej w Oleśnie z dnia 9.10.2017 r.
4) Wykaz nieruchomości i punktów gromadzenia odpadów (altan śmietnikowych), objętych przedmiotem zamówienia, które powinny zostać wyposażone w pojemniki/kontenery lub worki, ich rodzaj oraz ilość Zamawiający dostarczy Wykonawcy przed zawarciem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów.
5) Zamawiający w okresie trwania umowy z częstotliwością jeden raz w tygodniu zobowiązuje się informować Wykonawcę o zmianach danych objętych wykazem, o którym mowa w pkt 4.
6) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt 4, skutkujących jego rozszerzeniem o kolejne nieruchomości lub punkty gromadzenia odpadów (altany śmietnikowe) nie ujęte w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) wyposażenia nieruchomości w pojemniki lub worki,
b) odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym umieszczono w wykazie informację o złożeniu deklaracji.
7) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt 5, skutkujących zmniejszeniem listy nieruchomości lub punktów gromadzenia odpadów ujętych w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) odebrania pojemnika / pojemników z tych nieruchomości,
b) zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu z wykazu.
8) Umyć i zdezynfekować pojemniki na odpady zmieszane i ulegające biodegradacji, należące do Wykonawcy, dostarczone do nieruchomości na terenie Gminy Olesno w ramach zamówienia głównego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku do SIWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Warunek spełnią wykonawcy, którzy:
1a) posiadają aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Olesna,
2a) posiadają aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia wydane na podstawie ustawy o odpadach,
3a) posiadają aktualny wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorcę posiadającego wpis, o którym mowa wyżej,
4a) posiadają aktualne zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia wydane na podstawie ustawy o odpadach, w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić odzysk lub unieszkodliwianie odpadów we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udowodni, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 2 000 000 PLN.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1. Posiadają niezbędny sprzęt do realizacji zamówienia.
2. Posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli.
2.1 Wykonawca udowodni, że wykonał w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób ciągły, przez okres co najmniej 12 miesięcy, od minimum 15.000 osób z terenu jednej gminy
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeśli przynajmniej jeden z wykonawców spełni w całości wymagany warunek samodzielnie.
Zamawiający dopuszcza zamówienie wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane.
W przypadku Wykonawców, którzy realizowali usługi/zamówienia za wynagrodzeniem innym niż w polskich złotych, Zamawiający przeliczy wartość tych usług/zamówień po średnim kursie złotego w oparciu o NBP z dnia wszczęcia postępowania.
2.2 Wykonawca udowodni, że dysponuje następującym sprzętem:
— pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemnościach 120 litrów, 240 litrów, 360 litrów, 1100 litrów – co najmniej 2 szt.,
— pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych i odpadów biodegradowalnych, z pojemników o pojemnościach 80 litrów, 120 litrów, 240 litrów, 360 litrów, 1100 litrów – co najmniej 2 szt.,
— pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej – co najmniej 1 szt.
Sekcja IV: Procedura
W związku z koniecznością świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione w dniu 04.12.2017 r. Zamawiający nie ma możliwości udzielenia zamówienia i rozpoczęcia świadczenia usług odbierania odpadów od 01.01.2018 r. bez skrócenia terminu składania ofert określonego w art. 43 ustawy.
Siedziba Zamawiającego.
Urząd Miejski w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21, pokój nr 114.
Otwarcie ofert jest jawne. Członek komisji przetargowej przed otwarciem ofert poda kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na wykonanie zadania.
Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej protokół z otwarcia ofert zawierający informacje określone w art. 86 ustawy.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Czwarty kwartał 2018 roku.
W związku z ograniczeniem liczby znaków w poszczególnych sekcjach niniejszego ogłoszenia szczegółowy zakres został określony Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia a także wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, zostały określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy PLN, 00/100).
Szczegółowe wymagania dotyczące wadium określają zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu zostanie zastosowana procedura wynikająca z art. 24aa ustawy Pzp (tzw. procedura odwrócona).
Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (w wysokości 10 % ceny ofertowej brutto).
Wraz z ofertą Wykonawca składa:
— Jednolity Europejski Dokument Zamówienia,
— Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli Wykonawca wniesie wadium w innej formie niż pieniądz,
— Dokumenty z których wynika prawo podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisywania innych oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.2.2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 roku poz, 1114 oraz z 2016 r. poz. 352) a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty,
— Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub innym dokumencie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy,
— Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).
Uwaga: W przypadku ustanowienia Pełnomocnika spoza grona Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców. Podpisy muszą być złożone przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
1 Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
2 Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
3 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na Wykonawcy.
Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców.
Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług tj.: kierowcy i pracownicy pojazdów odbierających odpady, pracownik/cy administracyjny wyznaczony przez Wykonawcę do kontaktów z Zamawiającym.
ul. Postępu 17 A 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
ul. Postępu 17 A 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Określone w dziale VI ustawy.
ul. Postępu 17 A 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
3.8 zobowiązanie.doc (60,50KB)
3.7 projekt umowy.doc (125,50KB)
3.6 oświadczenie dotyczące wykazu sprzętu.doc (38,00KB)
3.5 oświadczenie dotyczące doświadczenia wykonawcy.doc (37,50KB)
3.4 oswiadczenie dotyczące grupy kapitałowej.doc (38,50KB)
3.3 Jednolity-Europejski-Dokument-Zamowienia-instrukcja.pdf (1,19MB)
3.3 jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ).doc (183,50KB)
3.2 formularz cenowy.docx (20,73KB)
3.1 opis przedmiotu zamówienia.doc (163,00KB)
Dotyczy: wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:
„Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno”
Pyt. nr 1. Zał. nr 7 do SIWZ – projekt umowy:
- w § 2, ust. 1 „Strony zgodnie ustalają, że termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy następować będzie od dnia 1.01.2018 r., przy czym Wykonawca zobowiązany jest przed nadejściem w/w terminu podjąć wszelkie czynności niezbędne do wdrożenia kompleksowego systemu odbioru i zagospodarowania odpadów, w szczególności wyposażyć nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki, worki.
- a w § 4 ust.k) „Realizując przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązuje się, że w dniu rozpoczęcia świadczenia usług od 1 stycznia 2018 r. wszystkie nieruchomości objęte wykazem dostarczonym przez Zamawiającego będą wyposażone w należące do Wykonawcy pojemniki lub worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w ilości i o rodzaju wskazanym przez Zamawiającego w załączniku nr 3 do umowy, z zastrzeżeniem § 2 ust.1”,
Wykonawca wnosi, uwzględniając termin składania ofert przypadający na dzień 21.12.2017 r. oraz wynikające z niego terminy na uzupełnienie dokumentów i podpisanie umowy, które przy najkorzystniejszym przebiegu postępowania przypadnie na sam koniec grudnia 2017 r., a ty samym terminy wyznaczone w cytowanych zapisach staną się niemożliwe do realizacji o przesunięcie terminu wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów do: „30 dni od dnia podpisania umowy”.
Odpowiedź: Zamawiający zgadza się na przesunięcie terminu dotyczącego wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów do „30 dni od podpisania umowy”
Pyt. nr 2 SIWZ, Zał. nr 1 OPZ, ust. 3 pkt 1 Zamawiający zastrzega, iż podane ilości oraz pojemności pojemników na odpady mogą ulec zmianie, Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie możliwość zmiany ilości oraz pojemności pojemników w granicach 30%. Uwzględniając fakt, iż w SIWZ określono zapotrzebowanie na ustawienie 11 141 szt. pojemników na odpady, zgodnie z cytowanym zapisem Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie możliwość dostarczenia dodatkowych 3 342 szt. Pojemników, co powodować może zwiększenie kosztu realizacji umowy o kwotę nawet 200 000,00 – 250 000, 00 zł !!!
Wykonawca wnosi o zastrzeżenie przewidywanych przez Zamawiającego zmian w zakresie wyposażenia nieruchomości w pojemniki w realnych ilościach, które nie będą powodowały konieczności tak znacznego zwiększania kosztów realizacji zamówienia.
Odpowiedź: Zamawiający aktualizuje ilość oraz wielkość pojemników cotygodniowo. Ilości podane
w OPZ uwzględniają bieżące potrzeby Zamawiającego w zakresie ilości i rodzajów pojemników.
Pyt. nr 3 SIWZ, Zał. nr 1 OPZ, ust. 5 pkt 2 Zamawiający oczekuje przedstawienia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych przed podpisaniem umowy.
Wykonawca wnosi, uwzględniając termin składania ofert przypadający na dzień 21.12.2017 r. oraz wynikające z niego terminy na uzupełnienie dokumentów i podpisanie umowy, które przy najkorzystniejszym przebiegu postępowania przypadnie na sam koniec grudnia 2017 r., a ty samym terminy wyznaczone w cytowanych zapisach staną się niemożliwe do realizacji o przesunięcie terminu przedstawienia harmonogramu odbioru odpadów na: „do 3 – ech dni od dnia podpisania umowy”
Odpowiedź: Zamawiający zgadza się na przesunięcie terminu dotyczącego przedstawienia harmonogramu odbioru odpadów na: ”do 2 dni od dnia podpisania umowy”
Pyt. nr 4 SIWZ, Zał. nr 1 OPZ, ust. 5 pkt 7 Zamawiający informuje, iż zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram oraz ulotkę w zakresie prawidłowej segregacji odpadów sporządzonej przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości. Uwzględniając przytoczony wyżej możliwy termin podpisania umowy przypadający na koniec grudnia 2017 r., Wykonawca prosi o sprecyzowanie:
a) w jakim terminie Zamawiający zobowiązuje się dokonać akceptacji harmonogramu?
b) w jakim terminie Wykonawca ma dostarczyć harmonogramy do mieszkańców – Wykonawca zastrzega w tym miejscu, iż uwzględniając dodatkowo przypadające na koniec grudnia dni świąteczne i wolne od pracy, minimalny termin konieczny na wydrukowanie i rozniesienie harmonogramów do wszystkich właścicieli nieruchomości to 15 dni roboczych.
Odpowiedź:
a) Zamawiający zobowiązuje się dokonać akceptacji harmonogramu niezwłocznie, najpóźniej do końca tego samego dnia w którym otrzyma harmonogramu do wglądu
b) Zamawiający wyraża zgodę na dostarczanie harmonogramów do 20 stycznia 2018 r.,
z zastrzeżeniem dostarczenia harmonogramów najpóźniej na dwa dni przed planowanym odbiorem odpadów w poszczególnych miejscowościach, jeżeli termin odbioru odpadów przypadnie przed 20 stycznia 2018 r.
Pyt. nr 5 SIWZ Zał. nr 1 OPZ, ust. 5 pkt 10
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości jest utrudniony (Łomnica ul. Dzierżona), w szczególności z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości itp. Dotyczy to również nieruchomości, które są oddalone od głównej drogi dojazdowej, droga do posesji jest nieutwardzona lub występują wąskie wjazdy, itp. W takich przypadkach nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia.
Wykonawca wnosi o doprecyzowanie zapisu dot. nieruchomości, które są znacznie oddalone od głównej drogi dojazdowej, droga do posesji jest nieutwardzona lub występują wąskie wjazdy, itp., iż dotyczy to wyłącznie dróg gminnych a nie dotyczy dróg prywatnych, gdzie obowiązkiem mieszkańca jest wystawienie pojemnika do drogi gminnej.
Odpowiedź: Zamawiający przypomina, iż zgodnie z zapisem § 14 ust. 1 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach, zgodnie z którym: ”Na terenie nieruchomości pojemniki lub worki na odpady należy przetrzymywać w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla użytkowników
i pracowników firmy wywozowej lub, gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawiać je w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę przed wejściem na teren nieruchomości; dopuszcza się także wjazd na teren nieruchomości pojazdów podmiotu uprawnionego
w celu odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach lub workach.” W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza dojazd do posesji drogami prywatnymi, umożliwiającymi taki dojazd, w celu odbioru odpadów, za wyjątkiem wyraźnego sprzeciwu właściciela drogi prywatnej. W takim przypadku pojemnik będzie wystawiany do najbliższej drogi gminnej.
Olesno, dn. 15.12.2017 r.
Nr IX.271.28.2017
Modyfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Nr IX.271.28.2017 pt.: „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno”.
Działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2017 poz. 1579 ze póżn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, Zamawiający informuje o zmianie następujących zapisów SIWZ.
Projekt umowy §2 ust 1
Jest:
Strony zgodnie ustalają, że termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy następować będzie od dnia 1.01.2018 r., przy czym Wykonawca zobowiązany jest przed nadejściem w/w terminu podjąć wszelkie czynności niezbędne do wdrożenia kompleksowego systemu odbioru i zagospodarowania odpadów, w szczególności wyposażyć nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki.
Ma być:
Strony zgodnie ustalają, że termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy następować będzie od dnia 1.01.2018 r., przy czym Wykonawca zobowiązany jest podjąć wszelkie czynności niezbędne do wdrożenia kompleksowego systemu odbioru i zagospodarowania odpadów, w szczególności wyposażyć nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki, w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy.
Projekt umowy §4 ust k
Jest:
k) zobowiązuje się, że w dniu rozpoczęcia świadczenia usług od 1 stycznia 2018 r. wszystkie nieruchomości objęte wykazem dostarczonym przez Zamawiającego będą wyposażone w należące do Wykonawcy pojemniki lub worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w ilości i o rodzaju wskazanym przez Zamawiającego w załączniku nr 3 do umowy, z zastrzeżeniem § 2 ust.1,
Ma być:
k) zobowiązuje się, że w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy wszystkie nieruchomości objęte wykazem dostarczonym przez Zamawiającego będą wyposażone w należące do Wykonawcy pojemniki lub worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w ilości i o rodzaju wskazanym przez Zamawiającego w załączniku nr 3 do umowy, z zastrzeżeniem § 2 ust.1,
OPZ ust3 pkt 1
Jest:
rodzaje i przewidywane ilości poszczególnych pojemników lub worków w układzie rodzajów odpadów (podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migracje ludności). Zamawiający zastrzega, iż podane ilości oraz pojemności mogą ulec zmianie, Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie możliwość zmiany ilości oraz pojemności pojemników w granicach 30 %.
Ma być:
rodzaje i przewidywane ilości poszczególnych pojemników lub worków w układzie rodzajów odpadów (podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migracje ludności). Zamawiający zastrzega, iż podane ilości oraz pojemności mogą ulec zmianie, Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie możliwość zmiany ilości oraz pojemności pojemników w granicach 30 %, nie mniej jednak ilości pojemników określone poniżej stanowią rzeczywistą ilość, których koszt Wykonawca będzie musiał uwzględnić w ofercie.
OPZ Ust 5 pkt 2
Jest:
2) Harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz trasy przejazdu zostaną sporządzone i przedstawione Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
Ma być:
2) Harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz trasy przejazdu zostaną sporządzone i przedstawione Zamawiającemu do dwóch dni liczonych od dnia podpisania umowy.
OPZ Ust 5 pkt 7
Jest:
Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram oraz ulotkę w zakresie prawidłowej segregacji odpadów sporządzonej przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości.
Ma być:
Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram oraz ulotkę w zakresie prawidłowej segregacji odpadów sporządzonej przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości nie później niż do dnia 20.01.2018 r. z tym, że jeżeli wywóz odpadów wypadnie wcześniej Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia harmonogramów w terminie dwóch dni przed planowanym wywozem.
OPZ Ust 5 pkt 10
Jest:
Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości jest utrudniony (Łomnica ul. Dzierżona), w szczególności z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości itp. Dotyczy to również nieruchomości, które są oddalone od głównej drogi dojazdowej, droga do posesji jest nieutwardzona lub występują wąskie wjazdy, itp. W takich przypadkach nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia.
Ma być:
Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości jest utrudniony (Łomnica ul. Dzierżona), w szczególności z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości itp. Dotyczy to również nieruchomości, które są oddalone od głównej drogi dojazdowej, droga do posesji jest nieutwardzona lub występują wąskie wjazdy, itp. W takich przypadkach nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza ponadto dojazd do posesji drogami prywatnymi, umożliwiającymi taki dojazd, w celu odbioru odpadów, za wyjątkiem wyraźnego sprzeciwu właściciela drogi prywatnej. W takim przypadku pojemnik będzie wystawiany do najbliższej drogi gminnej.
Pozostałe zapisy zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia pozostają bez zmian.
Olesno, dn. 21.12.2017 r.
Protokół z otwarcia ofert
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że w dniu 21.12.2017 r. o godz. 10:00 odbyło się otwarcie ofert w przetargu pn:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno
Na otwarciu Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 2.084.000,00 zł (brutto)
Złożono 2 oferty: (nazwa wykonawcy i cena)
Lp. |
Wykonawca |
Cena Ofertowa zł |
Aspekt środowiskowy |
Termin płatności faktury |
|
Emisja spalin tj.: ilość samochodów przewidzianych do zbierania odpadów komunalnych z określonych standardem emisji spalin: EURO 5 |
Dostosowanie pojemników do wymogów rozporządzenia ministra środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów |
||||
1. |
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych TAMAX Szczepan Cieślak 28-340 Sędziszów, Oś. Sady20/2 |
2.748.000,60 |
5 |
tak |
30 dni |
2. |
Remondis Opole Sp. z o.o. 45-573 Opole Al. Przyjaźni 9 |
2.261.520,00 |
5 |
tak |
30 dni |
Ww. Wykonawcy zaakceptowali termin wykonania zamówienia
Olesno, dn. 21.12.2017 r.
Nr IX.271.28.17
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający:
Gmina Olesno reprezentowana przez
Burmistrz Olesna,
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
tel. (034) 359 78 41-44, fax (034) 359 72 83
REGON: 000525725, NIP: 576-15-62-352
Poczta elektroniczna: olesno.opo@gminy.pl, zamowienia@olesno.pl
Rodzaj zamówienia
Usługi
Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg nieograniczony
Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno
Nazwa wykonawcy wybranego do realizacji przedmiotu zamówienia
Remondis Opole Sp. z o.o., 45-573 Opole, Al. Przyjaźni 9
Uzasadnienie faktyczne
Wykonawca nie podlega wykluczeniu, złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu i uzyskał największą liczbę punktów
Uzasadnienie prawne
Art. 91 ust.1 w zw. z art. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zgodnie z zapisami SIWZ Zamawiający przy wyborze oferty kierował się kryteriami:
- Cena (60%),
- Aspekt środowiskowy (30%),
- termin płatności faktury (10%).
i udzieli zamówienia Wykonawcy, który otrzyma największą liczbę punktów.
Streszczenie oceny i porównanie złożonych ofert
Lp. |
Wykonawca |
Cena
|
Aspekt środowiskowy |
Termin płatności faktury |
Suma
|
|
Emisja spalin tj.: ilość samochodów przewidzianych do zbierania odpadów komunalnych z określonych standardem emisji spalin: EURO 5 |
Dostosowanie pojemników do wymogów rozporządzenia ministra środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów |
|||||
1. |
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych TAMAX Szczepan Cieślak 28-340 Sędziszów, Oś. Sady20/2 |
49,38 |
20 |
10 |
10 |
89,38 |
2. |
Remondis Opole Sp. z o.o. 45-573 Opole Al. Przyjaźni 9 |
60 |
20 |
10 |
10 |
100 |