Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno.

Polska-Olesno: Usługi związane z odpadami

2017/S 237-492429

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Gmina Olesno
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
Olesno
46-300
Polska
Osoba do kontaktów: Kamil Brzęczek
Tel.: +48 343509172
E-mail: zamowienia@olesno.pl
Faks: +48 343597283
Kod NUTS: PL524

Adresy internetowe:

Główny adres: http://olesno.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://olesno.biuletyn.info.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

 

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno.

 

Numer referencyjny: Nr IX.271.28.2017
II.1.2)Główny kod CPV
90500000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

 

3.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Olesno oraz zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz wyposażenie Punktu w pojemniki.

3.2 Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11.1.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).

3.3 Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z dnia 23.4.1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 459) i ustawie z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.).

3.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku do siwz.

 

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90512000
90513100
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL524
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

 

Gmina Olesno.

 

II.2.4)Opis zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Olesno oraz zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz wyposażenie Punktu w pojemniki.

W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:

1) Odebrać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości:

a) zmieszane odpady komunalne, b) odpady zebrane selektywnie: odpady z tworzyw sztucznych i metali (odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe), odpady z papieru (odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury), odpady ze szkła (kolorowe i bezbarwne odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła)c) odpady komunalne ulegające biodegradacji (bioodpady i odpady zielone)d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, e) odpady wielkogabarytowe (meble, sofy, szafy, krzesła, stoły, dywany, wózki dziecięce, materace, pierzyny, drzwi, okna, zabawki dużych rozmiarów, rowery, choinki, opony samochodowe itp.)

2) Wyposażyć Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w pojemniki oraz odebrać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów komunalnych z PSZOK:a) odpady z papieru i tektury,b) metal,c) odpady z tworzyw sztucznych (typu butelki plastikowe, butelki po kosmetykach i środkach czystości) i opakowania wielomateriałowe,d) odpady ze szkła,e) odpady zielone,f) przeterminowane leki,g) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe),h) zużyte baterie i akumulatory,i) świetlówki,j) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,k) odpady wielkogabarytowe,l) odpady budowlano-remontowe w ilości do 400 kg od osoby w gospodarstwie domowym, ł) gruz,m) zużyte opony.

3) Zapewnić właścicielom nieruchomości wyposażenie nieruchomości w odpowiednie rodzaje i ilości pojemników lub worków, służących zbieraniu odpadów spełniających wymagania określone w „Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Olesno”, na zasadach uzgodnionych między właścicielem nieruchomości a firmą wywozową oraz zasadami określonymi w:

Uchwałach Nr XL/305/17 oraz Uchwale Nr XL/306/17 Rady Miejskiej w Oleśnie z dnia 9.10.2017 r.

4) Wykaz nieruchomości i punktów gromadzenia odpadów (altan śmietnikowych), objętych przedmiotem zamówienia, które powinny zostać wyposażone w pojemniki/kontenery lub worki, ich rodzaj oraz ilość Zamawiający dostarczy Wykonawcy przed zawarciem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów.

5) Zamawiający w okresie trwania umowy z częstotliwością jeden raz w tygodniu zobowiązuje się informować Wykonawcę o zmianach danych objętych wykazem, o którym mowa w pkt 4.

6) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt 4, skutkujących jego rozszerzeniem o kolejne nieruchomości lub punkty gromadzenia odpadów (altany śmietnikowe) nie ujęte w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do:

a) wyposażenia nieruchomości w pojemniki lub worki,

b) odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym umieszczono w wykazie informację o złożeniu deklaracji.

7) W przypadku zmian w wykazie, o którym mowa w pkt 5, skutkujących zmniejszeniem listy nieruchomości lub punktów gromadzenia odpadów ujętych w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do:

a) odebrania pojemnika / pojemników z tych nieruchomości,

b) zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu z wykazu.

8) Umyć i zdezynfekować pojemniki na odpady zmieszane i ulegające biodegradacji, należące do Wykonawcy, dostarczone do nieruchomości na terenie Gminy Olesno w ramach zamówienia głównego.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku do SIWZ.

 

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: emisja spalin / Waga: 20
Kryterium jakości - Nazwa: dostosowanie pojemników do wymogów rozporządzenia ministra środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów / Waga: 10
Kryterium jakości - Nazwa: termin płatności faktury / Waga: 10
Cena - Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/01/2018
Koniec: 31/12/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

 

Warunek spełnią wykonawcy, którzy:

1a) posiadają aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Olesna,

2a) posiadają aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia wydane na podstawie ustawy o odpadach,

3a) posiadają aktualny wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska lub zapewnienie gotowości przyjęcia odpadów przez przedsiębiorcę posiadającego wpis, o którym mowa wyżej,

4a) posiadają aktualne zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia wydane na podstawie ustawy o odpadach, w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić odzysk lub unieszkodliwianie odpadów we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie.

 

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

 

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udowodni, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 2 000 000 PLN.

 

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:

1. Posiadają niezbędny sprzęt do realizacji zamówienia.

2. Posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie.

 

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

 

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli.

2.1 Wykonawca udowodni, że wykonał w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób ciągły, przez okres co najmniej 12 miesięcy, od minimum 15.000 osób z terenu jednej gminy

Uwaga:

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeśli przynajmniej jeden z wykonawców spełni w całości wymagany warunek samodzielnie.

Zamawiający dopuszcza zamówienie wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane.

W przypadku Wykonawców, którzy realizowali usługi/zamówienia za wynagrodzeniem innym niż w polskich złotych, Zamawiający przeliczy wartość tych usług/zamówień po średnim kursie złotego w oparciu o NBP z dnia wszczęcia postępowania.

2.2 Wykonawca udowodni, że dysponuje następującym sprzętem:

— pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemnościach 120 litrów, 240 litrów, 360 litrów, 1100 litrów – co najmniej 2 szt.,

— pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych i odpadów biodegradowalnych, z pojemników o pojemnościach 80 litrów, 120 litrów, 240 litrów, 360 litrów, 1100 litrów – co najmniej 2 szt.,

— pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej – co najmniej 1 szt.

 

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
Procedura przyspieszona
Uzasadnienie:

 

W związku z koniecznością świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione w dniu 04.12.2017 r. Zamawiający nie ma możliwości udzielenia zamówienia i rozpoczęcia świadczenia usług odbierania odpadów od 01.01.2018 r. bez skrócenia terminu składania ofert określonego w art. 43 ustawy.

 

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 204-420992
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 21/12/2017
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 18/02/2018
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 21/12/2017
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

 

Siedziba Zamawiającego.

Urząd Miejski w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21, pokój nr 114.

 

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

 

Otwarcie ofert jest jawne. Członek komisji przetargowej przed otwarciem ofert poda kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na wykonanie zadania.

Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej protokół z otwarcia ofert zawierający informacje określone w art. 86 ustawy.

 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

 

Czwarty kwartał 2018 roku.

 

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

 

W związku z ograniczeniem liczby znaków w poszczególnych sekcjach niniejszego ogłoszenia szczegółowy zakres został określony Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia a także wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, zostały określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy PLN, 00/100).

Szczegółowe wymagania dotyczące wadium określają zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu zostanie zastosowana procedura wynikająca z art. 24aa ustawy Pzp (tzw. procedura odwrócona).

Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (w wysokości 10 % ceny ofertowej brutto).

Wraz z ofertą Wykonawca składa:

— Jednolity Europejski Dokument Zamówienia,

— Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli Wykonawca wniesie wadium w innej formie niż pieniądz,

— Dokumenty z których wynika prawo podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisywania innych oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.2.2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 roku poz, 1114 oraz z 2016 r. poz. 352) a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty,

— Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub innym dokumencie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy,

— Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).

Uwaga: W przypadku ustanowienia Pełnomocnika spoza grona Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców. Podpisy muszą być złożone przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

1 Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.

2 Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.

3 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na Wykonawcy.

Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców.

Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług tj.: kierowcy i pracownicy pojazdów odbierających odpady, pracownik/cy administracyjny wyznaczony przez Wykonawcę do kontaktów z Zamawiającym.

 

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17 A 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17 A 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

 

Określone w dziale VI ustawy.

 

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17 A 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
05/12/2017
 
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki
 
PDFsiwz.pdf (1,22MB)
DOC3.8 zobowiązanie.doc (60,50KB)
DOC3.7 projekt umowy.doc (125,50KB)
DOC3.6 oświadczenie dotyczące wykazu sprzętu.doc (38,00KB)
DOC3.5 oświadczenie dotyczące doświadczenia wykonawcy.doc (37,50KB)
DOC3.4 oswiadczenie dotyczące grupy kapitałowej.doc (38,50KB)
PDF3.3 Jednolity-Europejski-Dokument-Zamowienia-instrukcja.pdf (1,19MB)
DOC3.3 jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ).doc (183,50KB)
DOCX3.2 formularz cenowy.docx (20,73KB)
DOC3.1 opis przedmiotu zamówienia.doc (163,00KB)

 

Dotyczy: wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia na:

„Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno”

Pyt. nr 1. Zał. nr 7 do SIWZ – projekt umowy:

- w § 2, ust. 1 „Strony zgodnie ustalają, że termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy następować będzie od dnia 1.01.2018 r., przy czym Wykonawca zobowiązany jest przed nadejściem w/w terminu podjąć wszelkie czynności niezbędne do wdrożenia kompleksowego systemu odbioru i zagospodarowania odpadów, w szczególności wyposażyć nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki, worki.

- a w § 4 ust.k) „Realizując przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązuje się, że w dniu rozpoczęcia świadczenia usług od 1 stycznia 2018 r. wszystkie nieruchomości objęte wykazem dostarczonym przez Zamawiającego będą wyposażone w należące do Wykonawcy pojemniki lub worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w ilości i o rodzaju wskazanym przez Zamawiającego w załączniku nr 3 do umowy, z zastrzeżeniem § 2 ust.1”,

Wykonawca wnosi, uwzględniając termin składania ofert przypadający na dzień 21.12.2017 r. oraz wynikające z niego terminy na uzupełnienie dokumentów i podpisanie umowy, które przy najkorzystniejszym przebiegu postępowania przypadnie na sam koniec grudnia 2017 r., a ty samym terminy wyznaczone w cytowanych zapisach staną się niemożliwe do realizacji o przesunięcie terminu wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów do: „30 dni od dnia podpisania umowy”.

 

Odpowiedź: Zamawiający zgadza się na przesunięcie terminu dotyczącego wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów do „30 dni od podpisania umowy”

 

Pyt. nr 2 SIWZ, Zał. nr 1 OPZ, ust. 3 pkt 1 Zamawiający zastrzega, iż podane ilości oraz pojemności pojemników na odpady mogą ulec zmianie, Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie możliwość zmiany ilości oraz pojemności pojemników w granicach 30%. Uwzględniając fakt, iż w SIWZ określono zapotrzebowanie na ustawienie 11 141 szt. pojemników na odpady, zgodnie z cytowanym zapisem Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie możliwość dostarczenia dodatkowych 3 342 szt. Pojemników, co powodować może zwiększenie kosztu realizacji umowy o kwotę nawet 200 000,00 – 250 000, 00 zł !!!

Wykonawca wnosi o zastrzeżenie przewidywanych przez Zamawiającego zmian w zakresie wyposażenia nieruchomości w pojemniki w realnych ilościach, które nie będą powodowały konieczności tak znacznego zwiększania kosztów realizacji zamówienia.

 

Odpowiedź: Zamawiający aktualizuje ilość oraz wielkość pojemników cotygodniowo. Ilości podane
w OPZ uwzględniają bieżące potrzeby Zamawiającego w zakresie ilości i rodzajów pojemników.

 

Pyt. nr 3 SIWZ, Zał. nr 1 OPZ, ust. 5 pkt 2 Zamawiający oczekuje przedstawienia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych przed podpisaniem umowy.

Wykonawca wnosi, uwzględniając termin składania ofert przypadający na dzień 21.12.2017 r. oraz wynikające z niego terminy na uzupełnienie dokumentów i podpisanie umowy, które przy najkorzystniejszym przebiegu postępowania przypadnie na sam koniec grudnia 2017 r., a ty samym terminy wyznaczone w cytowanych zapisach staną się niemożliwe do realizacji o przesunięcie terminu przedstawienia harmonogramu odbioru odpadów na: „do 3 – ech dni od dnia podpisania umowy”

 

Odpowiedź: Zamawiający zgadza się na przesunięcie terminu dotyczącego przedstawienia harmonogramu odbioru odpadów na: ”do 2 dni od dnia podpisania umowy”

 

Pyt. nr 4 SIWZ, Zał. nr 1 OPZ, ust. 5 pkt 7 Zamawiający informuje, iż zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram oraz ulotkę w zakresie prawidłowej segregacji odpadów sporządzonej przez Zamawiającego, Wykonawca  jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości. Uwzględniając przytoczony wyżej możliwy termin podpisania umowy przypadający na koniec grudnia 2017 r., Wykonawca prosi o sprecyzowanie:

a) w jakim terminie Zamawiający zobowiązuje się dokonać akceptacji harmonogramu?

b) w jakim terminie Wykonawca ma dostarczyć harmonogramy do mieszkańców – Wykonawca zastrzega w tym miejscu, iż uwzględniając dodatkowo przypadające na koniec grudnia dni świąteczne i wolne od pracy, minimalny termin konieczny na wydrukowanie i rozniesienie harmonogramów do wszystkich właścicieli nieruchomości to 15 dni roboczych.

 

Odpowiedź:

a) Zamawiający zobowiązuje się dokonać akceptacji harmonogramu niezwłocznie, najpóźniej do końca tego samego dnia w którym otrzyma harmonogramu do wglądu

b) Zamawiający wyraża zgodę na dostarczanie harmonogramów do 20 stycznia 2018 r.,
z zastrzeżeniem dostarczenia harmonogramów najpóźniej na dwa dni przed planowanym odbiorem odpadów w poszczególnych miejscowościach, jeżeli termin odbioru odpadów przypadnie przed 20 stycznia 2018 r.

 

Pyt. nr 5 SIWZ Zał. nr 1 OPZ, ust. 5 pkt 10

Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości jest utrudniony (Łomnica ul. Dzierżona), w szczególności z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości itp. Dotyczy to również nieruchomości, które są oddalone od głównej drogi dojazdowej, droga do posesji jest nieutwardzona lub występują wąskie wjazdy, itp. W takich przypadkach nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia.

 

Wykonawca wnosi o doprecyzowanie zapisu dot. nieruchomości, które są znacznie oddalone od głównej drogi dojazdowej, droga do posesji jest nieutwardzona lub występują wąskie wjazdy, itp., iż dotyczy to wyłącznie dróg gminnych a nie dotyczy dróg prywatnych, gdzie obowiązkiem mieszkańca jest wystawienie pojemnika do drogi gminnej.

 

Odpowiedź: Zamawiający przypomina, iż zgodnie z zapisem § 14 ust. 1 Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminach, zgodnie z którym: ”Na terenie nieruchomości pojemniki lub worki na odpady należy przetrzymywać w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla użytkowników
i pracowników firmy wywozowej lub, gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawiać je w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę przed wejściem na teren nieruchomości; dopuszcza się także wjazd na teren nieruchomości pojazdów podmiotu uprawnionego
w celu odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach lub workach.” W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza dojazd do posesji drogami prywatnymi, umożliwiającymi taki dojazd, w celu odbioru odpadów, za wyjątkiem wyraźnego sprzeciwu właściciela drogi prywatnej. W takim przypadku pojemnik będzie wystawiany do najbliższej drogi gminnej.

Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki
 

Olesno, dn. 15.12.2017 r.

 

Nr IX.271.28.2017

 

Modyfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Nr IX.271.28.2017 pt.: „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno”.

 

Działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2017 poz. 1579 ze póżn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, Zamawiający informuje o zmianie następujących zapisów SIWZ.

 

Projekt umowy §2 ust 1

 

Jest:

Strony zgodnie ustalają, że termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy następować będzie od dnia 1.01.2018 r., przy czym Wykonawca zobowiązany jest przed nadejściem w/w terminu podjąć wszelkie czynności niezbędne do wdrożenia kompleksowego systemu odbioru i zagospodarowania odpadów, w szczególności wyposażyć nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki.

 

Ma być:

Strony zgodnie ustalają, że termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy następować będzie od dnia 1.01.2018 r., przy czym Wykonawca zobowiązany jest podjąć wszelkie czynności niezbędne do wdrożenia kompleksowego systemu odbioru i zagospodarowania odpadów, w szczególności wyposażyć nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki, w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy.

 

Projekt umowy §4 ust k

Jest:

k) zobowiązuje się, że w dniu rozpoczęcia świadczenia usług od 1 stycznia 2018 r. wszystkie nieruchomości objęte wykazem dostarczonym przez Zamawiającego będą wyposażone w należące do Wykonawcy pojemniki lub worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w ilości i o rodzaju wskazanym przez Zamawiającego w załączniku nr 3 do umowy, z zastrzeżeniem § 2 ust.1,

 

Ma być:

k) zobowiązuje się, że w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy wszystkie nieruchomości objęte wykazem dostarczonym przez Zamawiającego będą wyposażone w należące do Wykonawcy pojemniki lub worki do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych w ilości i o rodzaju wskazanym przez Zamawiającego w załączniku nr 3 do umowy, z zastrzeżeniem § 2 ust.1,

 

OPZ ust3 pkt 1

Jest:

rodzaje i przewidywane ilości poszczególnych pojemników lub worków w układzie rodzajów odpadów (podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migracje ludności). Zamawiający zastrzega, iż podane ilości oraz pojemności mogą ulec zmianie, Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie możliwość zmiany ilości oraz pojemności pojemników w granicach 30 %.

 

Ma być:

rodzaje i przewidywane ilości poszczególnych pojemników lub worków w układzie rodzajów odpadów (podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migracje ludności). Zamawiający zastrzega, iż podane ilości oraz pojemności mogą ulec zmianie, Wykonawca powinien uwzględnić w swojej ofercie możliwość zmiany ilości oraz pojemności pojemników w granicach 30 %, nie mniej jednak ilości pojemników określone poniżej stanowią rzeczywistą ilość, których koszt Wykonawca będzie musiał uwzględnić w ofercie.

 

OPZ Ust 5 pkt 2

Jest:

2) Harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz trasy przejazdu zostaną sporządzone i przedstawione Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.

Ma być:

2) Harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz trasy przejazdu zostaną sporządzone i przedstawione Zamawiającemu do dwóch dni liczonych od dnia podpisania umowy.

 

OPZ Ust 5 pkt 7

Jest:

Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram oraz ulotkę w zakresie prawidłowej segregacji odpadów sporządzonej przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości.

Ma być:

Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram oraz ulotkę w zakresie prawidłowej segregacji odpadów sporządzonej przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości nie później niż do dnia 20.01.2018 r. z tym, że jeżeli wywóz odpadów wypadnie wcześniej Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia harmonogramów w terminie dwóch dni przed planowanym wywozem.

 

OPZ Ust 5 pkt 10

Jest:

Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości jest utrudniony (Łomnica ul. Dzierżona), w szczególności z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości itp. Dotyczy to również nieruchomości, które są oddalone od głównej drogi dojazdowej, droga do posesji jest nieutwardzona lub występują wąskie wjazdy, itp. W takich przypadkach nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia.

 

Ma być:

Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości jest utrudniony (Łomnica ul. Dzierżona), w szczególności z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości itp. Dotyczy to również nieruchomości, które są oddalone od głównej drogi dojazdowej, droga do posesji jest nieutwardzona lub występują wąskie wjazdy, itp. W takich przypadkach nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza ponadto dojazd do posesji drogami prywatnymi, umożliwiającymi taki dojazd, w celu odbioru odpadów, za wyjątkiem wyraźnego sprzeciwu właściciela drogi prywatnej. W takim przypadku pojemnik będzie wystawiany do najbliższej drogi gminnej.

 

Pozostałe zapisy zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia pozostają bez zmian.

 
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki
 

Olesno, dn. 21.12.2017 r.

 

 

Protokół z otwarcia ofert

 

Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1579 z późn. zm.)  Zamawiający informuje, że w dniu 21.12.2017 r. o godz. 10:00 odbyło się otwarcie ofert w przetargu pn:

 

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno

 

Na otwarciu Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 2.084.000,00 zł (brutto)

 

Złożono 2 oferty: (nazwa wykonawcy i cena)

 

Lp.

Wykonawca

Cena

Ofertowa

Aspekt środowiskowy

Termin płatności faktury

Emisja spalin tj.: ilość samochodów przewidzianych do zbierania odpadów komunalnych z określonych standardem emisji spalin: EURO 5

Dostosowanie pojemników do wymogów rozporządzenia ministra środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów

1.

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych TAMAX Szczepan Cieślak

28-340 Sędziszów, Oś. Sady20/2

2.748.000,60

5

tak

30 dni

2.

Remondis

Opole Sp. z o.o.

45-573 Opole

Al. Przyjaźni 9

2.261.520,00

5

tak

30 dni

 

Ww. Wykonawcy zaakceptowali termin wykonania zamówienia
 
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki
 

Olesno, dn. 21.12.2017 r.

Nr IX.271.28.17

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

 

Zamawiający:

Gmina Olesno reprezentowana przez

Burmistrz Olesna,

46-300 Olesno, ul. Pieloka 21

tel. (034) 359 78 41-44, fax (034) 359 72 83

REGON: 000525725, NIP: 576-15-62-352

Poczta elektroniczna: olesno.opo@gminy.pl, zamowienia@olesno.pl

 

Rodzaj zamówienia

Usługi

 

Tryb udzielenia zamówienia

Przetarg nieograniczony

 

Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Olesno

 

Nazwa wykonawcy wybranego do realizacji przedmiotu zamówienia

Remondis Opole Sp. z o.o., 45-573 Opole, Al. Przyjaźni 9

 

Uzasadnienie faktyczne

Wykonawca nie podlega wykluczeniu, złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu i uzyskał największą liczbę punktów

 

Uzasadnienie prawne

Art. 91 ust.1 w zw. z art. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

Zgodnie z zapisami SIWZ Zamawiający przy wyborze oferty kierował się kryteriami:

- Cena (60%),

- Aspekt środowiskowy (30%),

- termin płatności faktury (10%).

 i udzieli zamówienia Wykonawcy, który otrzyma największą liczbę punktów.

 

Streszczenie oceny i porównanie złożonych ofert

Lp.

Wykonawca

Cena

 

Aspekt środowiskowy

Termin płatności faktury

Suma

 

 

Emisja spalin tj.: ilość samochodów przewidzianych do zbierania odpadów komunalnych z określonych standardem emisji spalin: EURO 5

Dostosowanie pojemników do wymogów rozporządzenia ministra środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów

1.

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych TAMAX Szczepan Cieślak

28-340 Sędziszów, Oś. Sady20/2

49,38

20

10

10

89,38

2.

Remondis

Opole Sp. z o.o.

45-573 Opole

Al. Przyjaźni 9

60

20

10

10

100

Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki