Budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku).
Polska-Olesno: Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
2017/S 241-499494
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
Olesno
46-300
Polska
Osoba do kontaktów: Kamil Brzęczek
Tel.: +48 343509172
E-mail: zamowienia@olesno.pl
Faks: +48 343597283
Kod NUTS: PL524
Adresy internetowe:
Główny adres: http://olesno.pl
Sekcja II: Przedmiot
Budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku).
Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku) w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego.
Zakres robót obejmuje m.in. wykonanie:
1) opracowanie dokumentacji architektoniczno–budowlanej, wykonawczej wraz z
Niezbędnymi uzgodnieniami i opiniami wraz ze złożeniem zgłoszenia rozpoczęcia robót,
— opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,
— przygotowanie projektu zagospodarowania terenu,
— planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ,
— wykonanie organizacji ruchu na czas robót oraz organizacji docelowej i zatwierdzenie ich w odpowiednim organie tj. w GDDKiA w Opolu.
Wszelkie koszty niezbędne do opracowania dokumentacji projektowej (wykonania badań, pomiarów, pozyskania map, pozwoleń, zwolnień, warunków, opinii, uzgodnień, decyzji administracyjnych, odstępstw) oraz wykonania i odbioru robót budowlanych ponosi Wykonawca.
2) wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację przez Wykonawcę, a zatwierdzoną przez Zamawiającego
— opracowanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej,
— przekazanie Zamawiającemu dokumentacji odbiorowej.
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z 7.7.1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 290 ze zm.), ustawie z dnia 23.4.1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 380 ze zm.) i ustawie z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na Wykonawcy. Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności wykonujący wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności: robotnicy budowlani, operatorzy maszyn. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: projektantów, kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że: posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 1 000 000 PLN (słownie: milion PLN).
Jak wyżej.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1. Dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia.
2. Posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
1. Dysponują osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.:
Projektantem o specjalności drogowej.
Wymagana liczba osób: 1 osoba.
Minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta winna posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej.
Doświadczenie zawodowe: opracowanie co najmniej jednej dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę, lub decyzji równoważnej), o wartości zadania minimum 500 000 PLN brutto, obejmującego budowę lub przebudowę lub remont drogi, ulicy lub ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo – jezdnego.
Projektant o specjalności sieciowej.
Wymagana liczba osób: 1 osoba.
Minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta winna posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
Projektant o specjalności elektrycznej.
Wymagana liczba osób: 1 osoba.
Minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta winna posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności elektrycznej.
Kierownik Budowy.
Wymagana liczba osób: 1 osoba.
Minimalne kwalifikacje: osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownik Budowy winna posiadać uprawnienia budowlane wymagane ustawą z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń;
Doświadczenie zawodowe: doświadczenie w realizacji min. 1 zadania od rozpoczęcia robót do wykonania zadania (definicja wykonania zadania: protokół odbioru lub równoważny dokument), o wartości zadania minimum 500 000 PLN brutto, obejmującego budowę lub przebudowę lub remont drogi, ulicy lub ścieżki rowerowej na stanowisku: Kierownika Robót Drogowych lub Kierownika Budowy lub Inspektora Nadzoru specjalności inżynieryjnej drogowej.
2. Posiadają niezbędną wiedzą i doświadczenie, tzn.:
Wykonawca udowodni, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty w zakresie budowy, rozbudowy lub przebudowy drogi publicznej o wartości co najmniej 500.000 PLN każda, albo wykonał co najmniej jedną robotę w zakresie budowy, rozbudowy lub przebudowy drogi publicznej o wartości co najmniej 500.000,00 oraz co najmniej jedną robotę o wartości nie mniejszej niż 500.000 złotych polegającą na budowie drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej, albo wykonał co najmniej dwie roboty o wartości nie mniejszej niż 500.000 PLN każda, polegające na budowie drogi rowerowej o nawierzchni asfaltowej.
Uwaga:
a) przez wykonanie (zrealizowanie i zakończenie) należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do podpisania protokołu końcowego odbioru robót;
b) przez jedno zadanie należy rozmieć robotę budowlaną (wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie) zrealizowaną w oparciu o jedną umowę cywilnoprawną;
W przypadku Wykonawców, którzy realizowali zamówienia za wynagrodzeniem innym niż w polskich złotych, Zamawiający przeliczy wartość tych zamówień po średnim kursie złotego w oparciu o NBP z dnia wszczęcia postępowania.
Wzór umowy stanowi załącznik do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Urząd Miejski w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21 pokój nr 114.
Otwarcie ofert jest jawne. Członek komisji przetargowej przed otwarciem ofert poda kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na wykonanie zadania.
Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej protokół z otwarcia ofert zawierający informacje określone w art. 86 ustawy.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
W związku z ograniczeniem liczby znaków w poszczególnych sekcjach niniejszego ogłoszenia szczegółowy zakres dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia a także wykazu oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, zostały określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 15 000 PLN (słownie: piętnaście tysięcy PLN, 00/100).
Szczegółowe wymagania dotyczące wadium określają zapisy w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu zostanie zastosowana procedura wynikająca z art. 24aa ustawy Pzp (tzw. procedura odwrócona).
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy najpóźniej przed terminem podpisania umowy wyznaczonym przez Zamawiającego, w wysokości 10 % ceny ofertowej brutto.
10.7 Wraz z ofertą Wykonawca składa:
— Jednolity Europejski Dokument Zamówienia,
— Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli Wykonawca wniesie wadium w innej formie niż pieniądz,
— Dokumenty z których wynika prawo podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisywania innych oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.2.2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 roku poz, 1114 oraz z 2016 r. poz. 352) a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty,
— Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub innym dokumencie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy,
— Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).
Uwaga: W przypadku ustanowienia Pełnomocnika spoza grona Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców. Podpisy muszą być złożone przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców.
Uwaga: przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.9.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo Budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 290 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
17.1 Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi, zgodnie z rozdziałem 2, dział VI ustawy Pzp, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
17.2 Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
17.3 Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
17.4 Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
17.5 Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
17.6 Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
17.7 Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
17.8 Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
3.8 załącznik do umowy-karta gwarancyjna.doc (99,00KB)
3.8 umowa.doc (217,50KB)
3.7 zobowiązanie.doc (105,50KB)
3.6 oświadczenie dotyczące potencjału kadrowego.doc (86,00KB)
3.5 oświadczenie dotyczące doświadczenia wykonawcy.doc (84,00KB)
3.4 oswiadczenie dotyczące grupy kapitałowej.doc (88,00KB)
3.3 Jednolity-Europejski-Dokument-Zamowienia-instrukcja.pdf (1,19MB)
3.2 jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ).doc (185,50KB)
3.1a formularz ofertowy-doświadczenie zawodowe kierownika budowy.doc (91,50KB)
3.1 formularz ofertowy.doc (94,50KB)
Polska-Olesno: Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
2018/S 009-015335
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Roboty budowlane
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 241-499494)
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
ul. Pieloka 21
Olesno
46-300
Polska
Osoba do kontaktów: Kamil Brzęczek
Tel.: +48 343509172
E-mail: zamowienia@olesno.pl
Faks: +48 343597283
Kod NUTS: PL524
Adresy internetowe:
Główny adres: http://olesno.pl
Sekcja II: Przedmiot
Budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku)
Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku) w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Sekcja VII: Zmiany
10.7 Wraz z ofertą Wykonawca składa:
— Jednolity Europejski Dokument Zamówienia,
— Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli Wykonawca wniesie wadium w innej formie niż pieniądz,
— Dokumenty z których wynika prawo podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisywania innych oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności z pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17.2.2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 roku poz, 1114 oraz z 2016 r. poz. 352) a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty,
— Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub innym dokumencie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy,
— Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).
Wraz z ofertą Wykonawca składa:
— Jednolity Europejski Dokument Zamówienia;
— Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli Wykonawca wniesie wadium w innej formie niż pieniądz;
— Dokumenty z których wynika prawo podpisania oferty (jeśli dotyczy), pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy (jeśli dotyczy);
— Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania:
a) odpis z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
b) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
c) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
d) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
— pkt. b składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert,
— pkt a – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
Ze względu na zbyt małą ilość dostępnych znaków, pozostałe informacje dot. dokumentów Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP lub w odniesieniu do osób mających miejsce zamieszkania poza terytorium RP – zawarto w SIWZ.
Do 3 dni od zamieszczenia informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP Wykonawca przekazuje oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Olesno, dn.15.01.2018 r.
Nr IX.271.29.2017
Modyfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dotyczy postępowania pn.: „Budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku), w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”
Działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1579 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”, Zamawiający informuje, że modyfikacji ulega pkt 6.2.2 SIWZ.
Jest :
,,6.2.2 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w powyżej, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt 6.2.1., zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.”
,,11.2. Oferty złożone po terminie określonym w punkcie 11.1. zostaną zwrócone bez otwierania.”
Ma być:
6.2.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. 6.2.1.
a) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
b) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt 6.2.2., zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 6.2.1. b), składa dokument, o którym mowa w pkt. 6.2.2. b), w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu
,,11.2. W przypadku oferty złożonej po terminie określonym w punkcie 11.1, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawcę o złożeniu oferty po terminie oraz zwróci ofertę po upływie terminu do wniesienia odwołania”.
Olesno, dn. 15.01.2018 r.
Nr IX.271.29.2017
Odpowiedź na pytania dotyczące wyjaśnień treści SIWZ
Dotyczy postępowania pn.: „Budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku), w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”
Podstawa prawna: art. 38 ust. 2 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.).
W odpowiedzi na pytania z dnia 11.01.2018 r. dotyczące SIWZ Zamawiający informuje co następuje:
Pytanie:
Czy w zakresie opracowania wchodzi kanał technologiczny? Jeśli tak to czy ma on być zgodny z wytycznymi rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 kwietnia 2015r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać kanały technologiczne (Dz. U. z 2015 poz. 680).
Odpowiedź:
Tak. Ma on być zgodny z wytycznymi rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 kwietnia 2015r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać kanały technologiczne.
Pytanie:
Czy w zakresie opracowani dokumentacji i realizacji robót należy przewidzieć remont nawierzchni jezdni drogi krajowej(obecny stan nawierzchni wykazuje znaczne nierówności podłużne i poprzeczne istniejącej jezdni)? Jeśli tak, to jaki zakres powierzchni oraz grubości należy przyjąć i jakie rodzaje asfaltu?
Odpowiedź:
Zakres remontu nawierzchni DK 11 zgodny z PFU (frezowanie istniejącej nawierzchni na szerokości 0,30m i głębokości 0,35m oraz frezowanie na szerokości 0,50m i głębokości 0,10m wg. przekroju konstrukcyjnego).
W załączeniu przekrój konstrukcyjny dla zadania IX.271.29.2017 Grodzisko-Łomnica
Rys 3 Przekrój konstrukcyjny ścieżka Grodzisko-Łomnica.pdf (96,83KB)
Olesno, dn. 23.01.2018 r.
Protokół z otwarcia ofert
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że w dniu 23.01.2018 r. o godz. 10:00 odbyło się otwarcie ofert w przetargu pn:
„Budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku), w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”
Na otwarciu Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 1 400 997,98 zł (brutto)
Złożono 1 ofertę:
Lp. |
Nazwa wykonawcy |
Cena ofertowa (brutto) |
Gwarancja (lata) |
Doświadczenie (ilość kontraktów) |
1. |
Konsorcjum firm: REMOST Z. Mrozek, H. Mrozek, K. Mrozek, sp. j., 46-300 Olesno, ul. Wielkie Przedmieście 26 - lider GRAMAR Sp. z o.o. 42-700 Lubliniec, ul. Chłopska 15 - partner
|
1 695 000,00 | 6 | 7 |
Ww. wykonawca zaakceptował warunki płatności oraz termin wykonania zamówienia określone w SIWZ.
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki
Olesno, dn. 26.02.2018 r.
Nr IX.271.29.17
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający:
Gmina Olesno reprezentowana przez
Burmistrz Olesna,
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
tel. (034) 359 78 41-44, fax (034) 359 72 83
REGON: 000525725, NIP: 576-15-62-352
Poczta elektroniczna: ,
Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg nieograniczony
Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego
Budowa ścieżki rowerowej relacji Grodzisko – Łomnica wzdłuż drogi krajowej nr 11 (I etap: od DP nr 1942O do ul. Łukowej w Grodzisku), w ramach realizacji strategii niskoemisyjnych na obszarze Gminy Olesno. Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego.
Nazwa wykonawcy wybranego do realizacji przedmiotu zamówienia
Konsorcjum firm:
REMOST Z. Mrozek, H. Mrozek, K. Mrozek, sp. j.,
46-300 Olesno, ul. Wielkie Przedmieście 26 - lider
GRAMAR Sp. z o.o.
42-700 Lubliniec, ul. Chłopska 15 – partner
Uzasadnienie faktyczne
Wykonawca nie podlega wykluczeniu, złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu i uzyskał największą liczbę punktów
Uzasadnienie prawne
Art. 91 ust.1 w zw. z art. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zgodnie z zapisami SIWZ Zamawiający przy wyborze oferty kierował się kryteriami:
- Cena (60% - maksymalnie 60 pkt),
- Gwarancja (20% - maksymalnie 20 pkt),
- Doświadczenie kierownika budowy (20 % - maksymalnie 20 pkt),
i udzieli zamówienia Wykonawcy, który otrzyma największą liczbę punktów.
Streszczenie oceny i porównanie złożonych ofert
Lp. |
Nazwa wykonawcy |
Cena ofertowa (brutto) |
Gwarancja (lata)
|
Doświadczenie (ilość kontraktów |
Suma pkt |
1. |
Konsorcjum firm: REMOST Z. Mrozek, H. Mrozek, K. Mrozek, sp. j., 46-300 Olesno, ul. Wielkie Przedmieście 26 - lider GRAMAR Sp. z o.o. 42-700 Lubliniec, ul. Chłopska 15 - partner
|
1 695 000,00 |
6 |
7 |
100 |
Burmistrza Olesna
Sylwester Lewicki