Wycinka drzew i krzewów związanych z rewitalizacją traktu spacerowego przy ul. Murka w Oleśnie oraz stadionu miejskiego
Usługi wycinania drzew
2017/S 246-514920
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
Olesno
46-300
Polska
Osoba do kontaktów: Kamil Brzęczek
Tel.: +48 343509172
E-mail: zamowienia@olesno.pl
Faks: +48 343597283
Kod NUTS: PL524
Adresy internetowe:
Główny adres: http://olesno.pl
Sekcja II: Przedmiot
Wycinka drzew i krzewów związanych z rewitalizacją traktu spacerowego przy ul. Murka w Oleśnie oraz stadionu miejskiego
Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest usługa wycinki drzew i krzewów związanych z rewitalizacją traktu spacerowego przy ul. Murka w Oleśnie oraz stadionu miejskiego zlokalizowanych na działkach nr 1751, 1752, 1755, 1758, 1759, 1764, 5411/5 i 5411/6 obręb Olesno.
Drzewa, gałęzie i krzewy pochodzące z wycinki drzew stanowić będą własność wykonawcy.
Wykonawca zobowiązuje się wykonywać zakres zleconych prac zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, fachowo i rzetelnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
Gmina Olesno.
3.1 Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest usługa wycinki drzew i krzewów związanych z rewitalizacją traktu spacerowego przy ul. Murka w Oleśnie oraz stadionu miejskiego.
3.2 Wykaz drzew i krzewów został kreślony w SIWZ.
3.3 Drzewa, gałęzie i krzewy pochodzące z wycinki drzew stanowić będą własność wykonawcy.
3.4 Wykonawca zobowiązuje się wykonywać zakres zleconych prac zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, fachowo i rzetelnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
3.5 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo robót, mienia i osób postronnych oraz porządek na terenie nieruchomości w tym za ewentualne uszkodzenia, po ich protokolarnym przejęciu od Zamawiającego, jeżeli wymaga tego zapewnienie bezpieczeństwa podczas ich realizacji.
3.6 Wykonawca zapewnia zgodne z przepisami zabezpieczenie terenu, na którym wykonywał będzie przedmiot zamówienia oraz ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe z nieprawidłowego zabezpieczenia miejsca wykonywanych prac.
3.7 Wykonawca zobowiązuje się do uporządkowania terenu po zakończeniu prac na swój koszt.
3.8 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3.9 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3.10 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
3.11 Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
3.12 Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
3.13 Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
3.14 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na wykonawcy. Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm Podwykonawców.
3.15 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca obowiązany jest wykazać zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków Budżetu Państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.
Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu UE, które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Warunki realizacji umowy zostały określone we wzorze umowy, który stanowi załącznik do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Urząd Miejski w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21 pokój nr 114.
Otwarcie ofert jest jawne. Członek komisji przetargowej przed otwarciem ofert poda kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na wykonanie zadania.
Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej protokół z otwarcia ofert zawierający informacje określone w art. 86 ustawy.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
W związku z ograniczeniem liczby znaków w poszczególnych sekcjach niniejszego ogłoszenia szczegółowy zakres zamówienia został określony w SIWZ.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 500 PLN (słownie: pięćset złotych PLN, 00/100).
Szczegółowe wymagania dotyczące wadium określają zapisy w SIWZ.
W przedmiotowym postępowaniu zostanie zastosowana procedura wynikająca z art. 24aa ustawy Pzp (tzw. procedura odwrócona).
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
Wraz z ofertą wykonawca składa:
— Jednolity Europejski Dokument Zamówienia,
— Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wykonawca wniesie wadium w innej formie niż pieniądz,
— Dokumenty z których wynika prawo podpisania oferty (jeśli dotyczy), pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy (jeśli dotyczy),
— Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy).
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w postępowaniu, na wezwanie zamawiającego w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania:
a) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy,
b) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1pkt 13, 14 i 21 ustawy PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
c) Oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
d) Oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
— pkt. b składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert,
— pkt a - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
Ze względu na zbyt małą ilość dostępnych znaków, pozostałe informacje dot. dokumentów wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP lub w odniesieniu do osób mających miejsce zamieszkania poza terytorium RP - zawarto w SIWZ.
Do 3 dni od zamieszczenia informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp wykonawca przekazuje oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
1 Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi, zgodnie z rozdziałem 2, dział VI ustawy Pzp, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2 Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
3 Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
4 Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
5 Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
6 Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7 Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
8 Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
3.6 projekt umowy.docx (229,33KB)
3.5 zobowiązanie.doc (264,50KB)
3.4 oswiadczenie dotyczące grupy kapitałowej.doc (243,00KB)
3.3 Jednolity-Europejski-Dokument-Zamowienia-instrukcja.pdf (1,19MB)
3.2 jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ).doc (185,50KB)
3.1 formularz ofertowy.doc (250,50KB)
Olesno, dn. 04.01.2018 r.
Nr IX.271.32.2017
Modyfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
Dotyczy postępowania pn.: „Wycinka drzew i krzewów związanych z rewitalizacją traktu spacerowego przy ul. Murka w Oleśnie oraz stadionu miejskiego”
Działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1579 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”, Zamawiający informuje, że modyfikacji ulega załącznik nr 1 do SIWZ – formularz ofertowy. Nowy wzór formularza został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego.
Pozostałe zapisy zawarte w SIWZ pozostają bez zmian.Olesno, dn. 30.01.2018 r.
Protokół z otwarcia ofert
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że w dniu 30.01.2018 r. o godz. 10:00 odbyło się otwarcie ofert w przetargu pn: „Wycinka drzew i krzewów związanych z rewitalizacją traktu spacerowego przy ul. Murka w Oleśnie oraz stadionu miejskiego”.
Na otwarciu Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 33.084,54 zł (brutto)
Złożono 7 ofert:
Lp. |
Nazwa wykonawcy |
Cena ofertowa (brutto) |
Kryterium środowiskowe (rodzaj oleju) |
1. |
FIORI sp. z o.o. 42-603 Tarnowskie Góry, ul. Gliwicka 213 |
11.880,00 |
Husquarna XP Synthetic |
2. |
ECO FUTURE Tomasz Mroczkowski 48-304 Nysa, ul. Sienkiewicza 36/2 |
6.490,00 |
Stihl Bio Plus |
3. |
Usługi Leśne i Ogrodnicze ELITELAS Sp. z o.o., sp.k. 39-450 Baranów Sandomierski, Durdy 141 |
49.000,00 |
Bio Forest Oil (olej biodegradowalny) |
4. |
Opolska Szkoła Arborystyki Tomasz Jagoda, 46-037 Karłowice ul. Kochanowskiego 11, Kuźnica Katowska, |
10.500,00 |
Olej Biodegradowalny do pił „EKO” |
5. |
Arkadiusz Sykoś 46-048 Zębowice, Radawie, ul. Opolska 85 |
22.680,00 |
BIOPLANT 80 V-GRUN |
6. |
PHU ADT Adam Dygudaj 42-140 Panki, Pacanów 16 |
14.481,00 |
Stihl BioPlus |
7. |
Roman Janicki PUH ADA 46-300 Olesno, ul. Matejki 31 |
17.280,00 |
V-Gren Bio Planet 80 |
Ww. Wykonawca zaakceptował wymagane przez Zamawiającego: termin wykonania zamówienia, okres gwarancji i warunki płatności.
Olesno, dn. 14.02.2018 r.
Nr IX.271.32.2017
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający:
Gmina Olesno reprezentowana przez
Burmistrz Olesna,
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
tel. (034) 359 78 41-44, fax (034) 359 72 83
REGON: 000525725, NIP: 576-15-62-352
Poczta elektroniczna: olesno.opo@gminy.pl, zamowienia@olesno.pl
Rodzaj zamówienia
Usługi
Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg nieograniczony
Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego
Wycinka drzew i krzewów związanych z rewitalizacją traktu spacerowego przy ul. Murka w Oleśnie oraz stadionu miejskiego
Nazwa wykonawcy wybranego do realizacji przedmiotu zamówienia
ECO FUTURE Tomasz Mroczkowski, 48-304 Nysa, ul. Sienkiewicza 36/2
Uzasadnienie faktyczne
Wykonawca nie podlega wykluczeniu, złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu i uzyskał największą liczbę punktów
Uzasadnienie prawne
Art. 91 ust.1 w zw. z art. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zgodnie z zapisami SIWZ Zamawiający przy wyborze oferty kierował się kryteriami:
- Cena (60%),
- Kryterium środowiskowe (40%),
i udzieli zamówienia Wykonawcy, który otrzyma największą liczbę punktów.
Streszczenie oceny i porównanie złożonych ofert
Lp. |
Nazwa wykonawcy |
Cena ofertowa (brutto) |
Kryterium środowiskowe (rodzaj oleju) |
Suma |
1. |
FIORI sp. z o.o. 42-603 Tarnowskie Góry, ul. Gliwicka 213 |
32,78 |
40 |
72,78 |
2. |
ECO FUTURE Tomasz Mroczkowski 48-304 Nysa, ul. Sienkiewicza 36/2 |
60 |
40 |
100 |
3. |
Usługi Leśne i Ogrodnicze ELITELAS Sp. z o.o., sp.k. 39-450 Baranów Sandomierski, Durdy 141 |
7,95 |
40 |
47,95 |
4. |
Opolska Szkoła Arborystyki Tomasz Jagoda, 46-037 Karłowice, ul. Kochanowskiego 11, Kuźnica Katowska |
37,08 |
40 |
77,08 |
5. |
Arkadiusz Sykoś 46-048 Zębowice, Radawie, ul. Opolska 85 |
17,17 |
40 |
57,17 |
6. |
PHU ADT Adam Dygudaj 42-140 Panki, Pacanów 16 |
26,89 |
40 |
66,89 |
7. |
Roman Janicki PUH ADA 46-300 Olesno, ul. Matejki 31 |
22,53 |
40 |
62,53 |