Rewitalizacja Stadionu Miejskiego w Oleśnie, w tym rewitalizacja obszaru przy Stadionie Miejskim
Polska-Olesno: Roboty budowlane związane ze stadionami
2018/S 077-170822
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
ul. Pieloka 21
Olesno
46-300
Polska
Osoba do kontaktów: Kamil Brzęczek
Tel.: +48 343509172
E-mail: zamowienia@olesno.pl
Faks: +48 343597283
Kod NUTS: PL524
Adresy internetowe:
Główny adres: http://olesno.pl
Sekcja II: Przedmiot
Rewitalizacja Stadionu Miejskiego w Oleśnie, w tym rewitalizacja obszaru przy Stadionie Miejskim
1. Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest „Rewitalizacja Stadionu Miejskiego w Oleśnie, w tym rewitalizacja obszaru przy Stadionie Miejskim” – w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
2.Szczegółowy zakres zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno–Użytkowym (PFU), stanowiącym integralną część SIWZ
3. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
— Wykonanie dokumentacji projektowej w oparciu o zaakceptowaną koncepcję i PFU oraz decyzję nr OŚR.613.1.142.2017 Starosty Oleskiego w sprawie zezwolenia na usunięcie i nakazu nasadzeń nowych drzew wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, zgłoszeń i uzgodnień na realizację przedmiotu umowy,
— wykonanie robót budowlanych określonych w wykonanej dokumentacji.
Gmina Olesno.
Zakres robót obejmuje w szczególności:
1. Wykonanie dokumentacji projektowej w oparciu o zaakceptowaną koncepcję i PFU oraz decyzję nr OŚR.613.1.142.2017 Starosty Oleskiego w sprawie zezwolenia na usunięcie i nakazu nasadzeń nowych drzew wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, zgłoszeń i uzgodnień na realizację przedmiotu umowy (Uwaga! Drzewa i krzewy przeznaczone do wycinki, zgodnie z cyt. wyżej decyzją Starosty Oleskiego, zostały już usunięte, zagospodarowano powstałą biomasę, pnie nie zostały sfrezowane). Dokumentację należy wykonać w ilościach i postaciach określonych w PFU, z tym że projekt wykonawczy zieleni, obejmować będzie co najmniej: informacje dot. gospodarki zielenią istniejącą poprzedzone inwentaryzacją, instrukcję przygotowania podłoża, instrukcję nasadzeń, instrukcję pielęgnacji nasadzeń. Powyższa dokumentacja oraz wydane na jej podstawie pozwolenia muszą spełniać wymogi zgodności z Dyrektywą Rady nr 85/337/EWG z dnia 27.6.1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne (z późn. zm.). Instytucja Zarządzająca RPO WO 2014-2017 (Zarząd Województwa Opolskiego) dokona oceny tej zgodności w terminie 20 dni od daty przekazania, za pośrednictwem Zamawiającego, kompletnej dokumentacji. Instytucja Zarządzająca może wydać rekomendacje dotyczące poprawy dokumentów lub przeprowadzonych procedur, w celu osiągnięcia zgodności z cytowaną wyżej dyrektywą. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie wykonać wydane rekomendacje. Uwaga: Zadania określone w PFU, dotyczące rozbiórki budynku jednokondygnacyjnego oraz budowy budynku z trybunami na dachu i częściowym zadaszeniem trybun – stanowi przedmiot odrębnego zamówienia (zamówienie nr IX.271.23.2018, http://olesno.biuletyn.info.pl/7536/10814/budowa-zaplecza-dla-boiska-pilkarskiego-wraz-z-trybunami-i-zadaszeniem-na-dz-nr-54115-przy-ul-wachowskiej-w-olesnie.html). Przedmiar robót (załącznik do PFU) nie obejmuje pozycji objętych odrębnym zamówieniem.
2. Demontaż trybun (pozostałych po budowie zaplecza dla boiska piłkarskiego).
3. Demontaż istniejących elementów małej architektury, bramek piłkarskich, piłkochwytów i wiat dla zawodników rezerwowych.
4. Demontaż betonowych murów i ogrodzeń.
5. Demontaż schodów terenowych i nawierzchni.
6. Niwelację terenu, wymianę gruntu w miejscach nowych nasadzeń.
7. Wykonanie i montaż elementów małej architektury (wyposażenie stadionowe), w tym montaż elementów urządzeń sprawnościowych.
8. Nasadzenia roślin zgodnie z koncepcją zieleni, PFU oraz decyzją OŚR.613.1.142.2017 Starosty Oleskiego w sprawie wycinki i nasadzeń.
9. Wykonania trawników.
10. Wykonanie nawierzchni.
11. Wykonanie urządzeń stadionu lekkoatletycznego.
12. Wykonanie boisk do gier zespołowych.
13. Wykonanie i montaż ogrodzeń i piłkochwytów.
14. Wykonanie sektora dla kibiców drużyny gości i sektora przystosowanego dla osób niepełnosprawnych.
W ramach realizacji umowy Wykonawca usunie powstające odpady, zgodnie z zapisami PFU, z tym że wyznaczone przez Zamawiającego latarnie oraz elementy małej architektury przeznaczone zostaną do odzysku (wykonawca zobowiązany będzie zgromadzić elementy przeznaczone do ponownego wykorzystania w miejscu wskazanym przez Zamawiającego).
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.
Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp,
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
W postępowaniu zostanie zastosowana procedura wynikająca z art. 24aa ustawy Pzp.
Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności wykonujące wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę zgodnie z art.29 ust 3a ustawy Pzp.
W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, zgodne z treścią załącznika do SIWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Nie dotyczy.
Nie dotyczy.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udowodni, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty w zakresie budowy, przebudowy, remontu lub modernizacji wypoczynkowych lub sportowych obiektów budowlanych o wartości co najmniej 1 000 000,00 PLN każda. W przypadku Wykonawców, którzy realizowali zamówienia za wynagrodzeniem innym niż w polskich złotych, Zamawiający przeliczy wartość tych zamówień po średnim kursie złotego, w oparciu o dane NBP z dnia wszczęcia postępowania.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp: wykaz robót budowlanych (Doświadczenie Wykonawcy) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, stanowiący załącznik do SIWZ. Do wykazu należy dołączyć dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik do SIWZ,
Określone w projekcie umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
Siedziba Zamawiającego, Urząd Miejski w Oleśnie, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21, pokój nr 114.
Otwarcie ofert jest jawne. Członek komisji przetargowej przed otwarciem ofert poda kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na wykonanie zadania.
Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej protokół z otwarcia ofert zawierający informacje określone w art. 86 ustawy.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
W związku z ograniczeniem liczby znaków w poszczególnych sekcjach niniejszego ogłoszenia szczegółowy zakres zamówienia został określony w SIWZ.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 25 000 PLN (słownie dwadzieścia pięć tysięcy złotych). Szczegółowe wymagania dotyczące wadium określają zapisy w SIWZ.
Szczegółowe wymagania dotyczące wadium określają zapisy w SIWZ.
Wraz z ofertą wykonawca składa:
—Jednolity Europejski Dokument Zamówienia,
— Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wykonawca wniesie wadium w innej formie niż pieniądz,
— Dokumenty z których wynika prawo podpisania oferty (jeśli dotyczy), ewentualne pełnomocnictwo (jeśli dotyczy),
— Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega wykonawca (jeśli dotyczy).
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp. Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego, na potwierdzenie nie podleganiu wykluczeniu:
— informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
— oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności,
— oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast dokumentu, o których mowa w powyżej (informacja z KRK), składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dok. powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem ter. składania ofert. Wykonawca mający siedzibę na terytorium RP, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium RP, której dotyczy dokument wskazany w powyżej, składa dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dok., zastępuje się go dok. zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dok. powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminem składania ofert.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
1 Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi, zgodnie z rozdziałem 2, dział VI ustawy Pzp, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2 Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
3 Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
4 Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
5 Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
6 Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7 Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
8 Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
3.6 zobowiązanie.doc (96,50KB)
3.5 oświadczenie dotyczące doświadczenia wykonawcy.doc (76,00KB)
3.4 oswiadczenie dotyczące grupy kapitałowej.docx (61,78KB)
3.3 Jednolity-Europejski-Dokument-Zamowienia-instrukcja.pdf (1,19MB)
3.1 formularz ofertowy.doc (90,50KB)
przedmiar rewitalizacja stadionu + dokumentacja.pdf (35,23KB)
PFU_Olesno_Stadion Miejski.pdf (1,89MB)
Olesno_Boiska_koncepcja zagospodarowania.pdf (3,15MB)
espd-request.xml (94,97KB)
espd-request.pdf (75,00KB)
decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.pdf (10,80MB)
Olesno_Boiska_koncepcja zieleni.pdf (15,45MB)
Decyzja nr OŚR 613 1 142 2017.pdf (3,45MB)
Olesno, dn. 18.05.2018 r.
Nr IX.271.31.2018
Odpowiedź na pytania dotyczące wyjaśnień treści SIWZ
Dotyczy postępowania pn.: „Rewitalizacja Stadionu Miejskiego w Oleśnie, w tym rewitalizacja obszaru przy Stadionie Miejskim”.”
Podstawa prawna: art. 38 ust. 2 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.).
W odpowiedzi na pytania z dnia 11.05.2018 r. dotyczące SIWZ Zamawiający informuje co następuje:
Pytanie:
Czy budowa budynku o powierzchni 31 Om2 oraz trybuny wchodzi w zakres zamówienia?
Odpowiedź:
Nie wchodzi.
Pytanie:
Jakie odwodnienie boiska piłkarskiego oraz bieżni lekkoatletycznej należy wykonać?
Odpowiedź:
Odwodnienie należy zaprojektować i wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi i sztuką budowlaną. Istnieje możliwość odprowadzenia wód opadowych do kanalizacji deszczowej w parkingu przy Oleskiej Lagunie.
Pytanie:
Czy budowa klatki do rzutu młotem wchodzi w zakres zamówienia?
Odpowiedź:
Nie wchodzi.
Pytanie:
Jakie wyposażenie lekkoatletyczne należy dostarczyć w ramach zamówienia?
Odpowiedź:
Zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym (rozdział V str. 19-22).
Pytanie:
Proszę o podanie warstw podbudowy pod przewidziane nawierzchnie sportowe.
Odpowiedź:
Warstwy należy zaprojektować i wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi i sztuką budowlaną.
Pytanie:
Proszę o załączenie badań geotechnicznych.
Odpowiedź:
Nie posiadamy badań geotechnicznych.
Pytanie:
Proszę o podanie ilości miejsc przewidzianej dla sektora gości.
Odpowiedź:
Zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym – 93 miejsca siedzące (str.4).
Pytanie:
Proszę o informacje czy wykonanie oświetlenia boiska wchodzi w zakres zamówienia?
Odpowiedź:
Nie wchodzi.
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki
Olesno, dnia 28.05.2018 r.
Protokół z otwarcia ofert
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że w dniu 28.05.2018 r. o godz. 10:00 odbyło się otwarcie ofert w przetargu pn: „Rewitalizacja Stadionu Miejskiego w Oleśnie, w tym rewitalizacja obszaru przy Stadionie Miejskim”.
Na otwarciu Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 3.404.425,38 złotych
Złożono 1 ofertę (nazwa wykonawcy i cena)
Lp. |
Nazwa wykonawcy |
Cena ofertowa (brutto) |
Gwarancja (lata) |
1. |
Gardenia Sport sp. z o.o. 02-699 Warszawa, ul. Kłobucka 13 |
5.594.813,67 |
6 |
Ww. Wykonawca zaakceptował wymagane przez Zamawiającego: termin wykonania zamówienia, okres gwarancji i warunki płatności.
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki
Olesno, dn.30.05.2018 r.
Nr IX.271.31.18
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
Dotyczy postępowaniu prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Rewitalizacja Stadionu Miejskiego w Oleśnie, w tym rewitalizacja obszaru przy Stadionie Miejskim”.
Uzasadnienie prawne
Zamawiający działając na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego. Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust 1 pkt 4 postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne
W przedmiotowym postępowaniu cena Państwa oferty przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę tj. 3.404.425,38 złotych.
Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny oferty najkorzystniejszej. Mając na uwadze powyższe Zamawiający postanowił tak jak w sentencji. Od powyższej decyzji Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie.
W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia, zgodnie z art. 93 ust. 5 ustawy Pzp.
Burmistrz Olesna
Sylwester Lewicki