Zarządzanie i bieżące utrzymanie cmentarza komunalnego w Oleśnie
Olesno, dn. 20.01.2020 r.
Nr IX-IV.01.20
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zarządzanie i bieżące utrzymanie cmentarza komunalnego w Oleśnie.
I. Zamawiający.
- Zamawiający - Gmina Olesno w imieniu, której działa:
Burmistrz Olesna
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
tel. (034) 359 78 41-44, fax. (034) 359 72 83
REGON: 000525725, NIP: 576-15-62-352
Poczta elektroniczna: ,
II. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia są usługi zarządzania oraz bieżącego utrzymania cmentarza komunalnego w Oleśnie.
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1.1. Zakres usług obejmuje w szczególności:
1) w zakresie zarządzania:
a) nadzór nad przestrzeganiem postanowień regulaminu korzystania z Cmentarza komunalnego, w tym także godzin otwierania i zamykania bram cmentarza,
b) prowadzenie racjonalnej gospodarki kwaterami grzebalnymi zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza oraz obowiązującymi przepisami,
c) pobieranie opłat za korzystanie z cmentarza komunalnego i urządzeń cmentarnych na zasadach określonych w umowie
d) ustalanie terminów i warunków pogrzebów,
e) prowadzenie dokumentacji cmentarnej, w formie pisemnej i ewentualnie elektronicznej, które powinne zawierać wszystkie niezbędne dane.
f) egzekwowanie od wykonawców usług pogrzebowych utrzymania porządku oraz usuwania nadmiaru ziemi w przypadku wykonywania grobu murowanego,
g) pełnienie nadzoru nad robotami wykonywanymi bezpośrednio na terenie cmentarza i jego obiektach przez podmioty gospodarcze świadczące usługi pogrzebowe
h) zarząd cmentarzem oraz terenem i obiektami położonymi w jego granicach,
1.2) w zakresie utrzymania cmentarza:
a) bieżące utrzymanie czystości cmentarza, a w szczególności
- domu przedpogrzebowego,
- alejek utwardzonych,
- sanitariatów znajdujących się na terenie cmentarza,
- wokół Pomnika Lotników Polskich, Pomnika Powstańców Śląskich oraz mogił z I i II wojny światowej, dwóch Francuzów znajdujących się na terenie cmentarza.
b) systematyczne wykaszanie: - traw na terenie cmentarza, - mogił zaniedbanych i przeznaczonych do likwidacji, - pasa zieleni izolacyjnej bezpośrednio przylegającego do terenu cmentarza,
c) odchwaszczanie na bieżąco nieutwardzonych alejek i terenów wokół drzew i nasadzeń,
d) wykonywanie prac korekcyjno-pielęgnacyjnych drzew i żywopłotów, wycinka uszkodzonych lub zagrażających bezpieczeństwu drzew i konarów.
e) wykonywanie systematycznych konserwacji i drobnych napraw obiektów, urządzeń, instalacji, ogrodzenia i nawierzchni alejek,
f) usuwanie aktów wandalizmu, w tym m.in. napisów itp.,
g) odśnieżanie, usuwanie lodu i posypywanie piaskiem chodnika i dojazdu do cmentarza oraz utwardzonych alejek na cmentarzu .
h) wyposażenie obiektu w niezbędną liczbę kontenerów do selektywnej zbiórki odpadów, zapewnienie bieżącego ich opróżniania oraz wywóz nieczystości z miejsc składowania odpadów stałych
i) wykonanie zgodnie z obowiązującymi przepisami przeglądów technicznych obiektów budowlanych i instalacji, prowadzenie książki obiektu,
j) oznakowanie kwater,
k) ponoszenie kosztów zużytej energii elektrycznej, dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków oraz wywozu nieczystości,
l) obsługę petentów z należytą starannością,
m) usuwanie niespłaconych i zaniedbanych nagrobków, wyłączenie w oparciu o procedury określone w regulaminie cmentarza komunalnego lub w oparciu o pisemne oświadczenie opiekuna grobu
1.3) Niezależnie od obowiązków wymienionych w pkt. 1.1) i pkt. 1.2) do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
a) zapewnienie stałego funkcjonowania cmentarza i obsługa klientów w dni powszednie w godz. 8°°- 1600 , a w niedzielę i dni wolne od pracy w godzinach uzgodnionych z osobami dokonującymi pochowania zwłok. Informacja o godzinach funkcjonowania administracji powinna być wywieszona na bramie cmentarza.
b) niezwłoczne zgłaszanie Zamawiającemu konieczności wykonania napraw i remontów przekraczających bieżące utrzymanie.
c) ubezpieczenie (na cały okres trwania umowy) na własny koszt terenu cmentarza wraz z obiektami na nim znajdującymi się od następstw zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej w zakładzie ubezpieczeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
Wszystkie czynności związane z chowaniem zmarłych, ekshumacją zwłok i szczątków, zagospodarowaniem starych grobów, utrzymaniem terenów cmentarzy, domów przedpogrzebowych prowadzeniem ksiąg cmentarnych powinny być wykonywane zgodnie z przepisami stawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych /t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.1473/ oraz jej aktami wykonawczymi, a w szczególności:
a) Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi /Dz. U. z 2001 roku Nr 153 poz.1783 ze zmianami/
b) Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia l sierpnia 2001r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów /Dz. U. z 2001 roku Nr 90 poz.1013 ze zmianami/.
Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych
z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia.
Słownik CPV:
98371111-5 Usługi utrzymania cmentarzy
98371110-8 Usługi cmentarne
79993000-1 Usługi zarządzania obiektami budowlanymi i urządzeniami
III. Terminy wykonywania zamówienia.
Przewidywany termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
IV. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.
- Ofertę należy złożyć w zamkniętych kopertach w terminie do 28.01.2020 r. w siedzibie Zamawiającego (sekretariat) – pół godziny przed otwarciem
- Jawne otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.01.2020 r. o godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego.
V. Warunki udziału w postępowaniu.
Do złożenia ofert mogą przystąpić wykonawcy, którzy w terminie określonym w pkt. IV złożą następujące dokumenty:
- Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1).
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualny wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, potwierdzające zdolność wykonawcy do występowania w obrocie prawnym obejmującym przedmiot zamówienia.
- Kopia polisy ubezpieczeniowej (promesa).
VI. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
- Jedynym kryterium oceny ofert jest cena (100%) realizacji zamówienia
- Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta spełniająca warunki zapytania z najniższą ceną za wykonanie przedmiotu zamówienia.
VII. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
- Protokół z rozstrzygnięcia zapytania zawiera: nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert
- Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
VIII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy.
- Po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający przystąpi do negocjacji warunków umowy.
- Zamawiający wymaga, aby w umowie znalazły się zapisy niniejszego zapytania ofertowego dotyczącego przedmiotu zamówienia lub terminu wykonania
IX. Dodatkowe informacje.
- Pytania dotyczące niniejszego postępowania oferenci mogą składać w formie pisemnej lub ustnej u Zamawiającego:
- Osobami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są:
a) w sprawie przedmiotu zamówienia: Leszek Skorupa – Inspektor ds. Gospodarki Nieruchomościami i Lokalami Urzędu Miejskiego w Oleśnie pok. 103 tel. 34/ 350 9165; 34 / 350 78 41-44 wew. 203 w godz. 730-1500
X. Załączniki
zapytanie ofertowe.pdf (220,24KB)
1.3 umowa.doc (57,50KB)
1.1 formularz ofertowy.doc (83,00KB)
Zamówienie nie jest prowadzone wg zapisów ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, ponieważ jego wartość nie przekracza wartości 30 000 euro.
Kierownik Wydziału Gospodarki
Nieruchomościami i Lokalami
Agnieszka Rosół