Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
Olesno, dn. 10.06.2020 r.
Nr III-IX.13.2020
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zamawiający prowadząc postępowanie na podstawie art. 4 pkt 8
ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 1843) w formie zapytania ofertowego zaprasza do składania ofert na:
„Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”
I. Zamawiający.
1.1 Zamawiający - Gmina Olesno w imieniu, której działa:
Burmistrz Olesna
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
tel. (034) 359 78 41-44, fax. (034) 359 72 83
REGON: 000525725, NIP: 576-15-62-352
Poczta elektroniczna: ,
II. Przedmiot zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia jest usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej na terenie gminy Olesno.
- Zakres rzeczowy obejmuje usunięcie odpadów pochodzących z działalności rolniczej z terenu Gminy Olesno, w tym: załadunek, odbiór odpadów z miejsc wskazanych na terenie gminy Olesno, transport odpadów z miejsca odbioru do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie/unieszkodliwienie lub poddanie odzyskowi odpadów pochodzących z działalności rolniczej: folia rolnicza, siatka i sznurek do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu big bag wraz z kosztami unieszkodliwiania oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów.
- Powyższy przedmiot zamówienia został podzielony na części:
Zadanie częściowe nr 1: dot. folii rolniczej;
Zadanie częściowe nr 2: dot. siatki do owijania balotów;
Zadanie częściowe nr 3: dot. sznurka do owijania balotów;
Zadanie częściowe nr 4: dot. opakowań po nawozach;
Zadanie częściowe nr 5: dot. opakowań typu big bag.
- Zamówienie jest dofinansowane z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Umowa o dofinansowanie nr 111/2020/Wn08/OZ-UP-go/D z dnia 19.02.2020 r.
- Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:
- 1.ważenie odbieranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń;
- 2.załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów;
- 3.transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów;
- 4.rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag do odzysku lub unieszkodliwienia.
- W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:
- 1.spisania z każdą osobą dostarczającą odpady protokół odbioru odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu. Protokół w szczególności powinien zawierać następujące dane:
- 1.1.imię i nazwisko właściciela posesji/ użytkownika, który dostarcza odpady;
- 1.2.adres, z którego pochodzą dostarczone odpady z folii rolniczych , siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań typu Big-Bag
- 1.3.datę odbioru
- 1.4.wagę odbieranego odpadu w rozbiciu na: - folie rolnicze; - siatki do owijania balotów; - sznurki do owijania balotów; - opakowania po nawozach; - opakowania typu Big Bag;
- 1.5.podpis właściciela/ użytkownika
- 1.6.podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji,
- 1.7.pieczęć firmową wykonawcy,
- 2.prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej art. 66 i 67 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. 797 tj.) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25.04.2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 819),
- 3.wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa, do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, a w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oryginałów/potwierdzonych za zgodność/ kart przekazania odpadów, osobno dla każdego z właścicieli nieruchomości, którzy przekazali odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag oraz kart przekazania odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big-Bag poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu.
- 4.Wykonawca wykona co najmniej 10-15 zdjęć podczas wykonywania prac na różnym etapie, czytelnych dobrej jakości, kolorowych zdjęć, ilustrujących przebieg realizacji zadania.
- 5.po wykonaniu zadania Wykonawca przedłoży Zamawiającemu sprawozdanie zawierające:
- 5.1.adres gospodarstwa rolnego, z którego dostarczone zostały odpady,
- 5.2.ilości odebranego odpadu w Mg w rozbiciu na folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big- Bag.
- 6.po wykonaniu zadania Wykonawca złoży oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych.
- 7.przed podpisaniem umowy Zamawiający udostępni Wykonawcy zestawienie, zawierające adresy nieruchomości wraz z zadeklarowanymi ilościami odpadów z nich pochodzących, na podstawie którego Wykonawca opracuje harmonogram odbioru odpadów w celu możliwości poinformowania rolników o terminie zbiórki odpadów.
- 8.Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości, którzy dostarczą odpady.
- 9.Wszelkie działania lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia.
- 10.Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi rodzaju odpadów zgodnie z ofertą cenową – wg tabeli dla poszczególnych frakcji odpadów po cenach jednostkowych brutto.
- 10.1.Faktura zostanie wystawiona na Zamawiającego na podstawie ilości odebranych odpadów z działalności rolniczej, pomnożonej przez cenę jednostkową leżącą po stronie Zamawiającego (cena jednostkowa odpadów w poszczególnych frakcjach nie może przekraczać równowartości kwoty 500 zł brutto za 1 Mg odpadów). Pozostałe koszty (powyżej tej kwoty) zostają pokryte przez wytwórcę odpadów (rolnika), na którego należy wystawić fakturę (lub inny równoważny dokument).
- 10.2.Dla potrzeb niniejszego zapytania, koszt jednostkowy należy podać w wielkości całkowitej, tj. ogólny koszt usunięcia poszczególnych partii odpadów (łączny koszt po stronie Zamawiającego i wytwórcy odpadów).
- Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i unieszkodliwiania lub poddania odzyskowi, na podstawie zgłoszeń rolników to ok. 79,150 Mg. Zaznacza się, że ilość maksymalna jaką można odebrać.
- Zdeklarowane przez rolników ilości odpadów:
Lp. |
Kod odpadu |
Nazwa |
Ilość (Mg) |
1. |
02 01 04 |
Folia rolnicza |
46,312 |
2. |
02 01 04 |
Siatka do owijania balotów |
9,190 |
3. |
02 01 04 |
Sznurek do owijania balotów |
1,638 |
4. |
02 01 04 lub 15 01 10* |
Opakowania po nawozach |
7,233 |
5. |
02 01 04 lub 15 01 02 |
Opakowania typu big bag |
14,777 |
RAZEM |
79,150 |
- Miejscem, do którego rolnicy zobowiązani będą dostarczyć odpady we własnym zakresie będzie Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Świerczu (ul. Leśna, 46-300 Świercze).
- Cena oferty musi posiadać wszystkie koszty związane z realizacją zadania niezbędnych do jego wykonania.
- Kody CPV:
90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90500000-2 Usługi związane z odpadami
90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
III. Termin realizacji zamówienia – do 15 września 2020 r.
IV. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.
- Ofertę należy złożyć elektronicznie drogą mailową na adres: w terminie do 19.06.2020 r. – pół godziny przed otwarciem
- Jawne otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.06.2020 r. o godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego.
V. Warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
VI. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
- Kryteriami oceny ofert jest:
cena realizacji zamówienia - (100% - maksymalnie 100 pkt)
Cena
Kryterium „Cena” będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podane przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający przyzna 100 punktów ofercie o najniższej cenie, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, wyliczona według następującego wzoru, gdzie:
Cena = Cena minimalna/Cena badana x 100,
Zamawiający zastosuje zaokrąglanie każdego wyniku do jednego miejsca po przecinku.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta spełniająca warunki zapytania ofertowego z najwyższą liczbą punktów.
VII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
- Wnioski, zawiadomienia, informacje dotyczące procedury zamawiający i wykonawcy przekazują na piśmie, faksem, drogą elektroniczną.
- Osobami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami jest:
W sprawie procedury: Sebastian Kapuścik tel. 34 / 350 91 72 od 7:30 – 15:30
W sprawie przedmiotu zamówienia: Ismena Machnik tel. 34 / 350 91 78 od 7:30 – 15:30
VIII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy.
- Po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający przystąpi do negocjacji warunków umowy.
- Płatność za zrealizowanie zamówienia nastąpi w terminie 30 dni od dostarczenia faktury.
- Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy lub przyjęcia zlecenia w sprawie realizacji zamówienia, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
X. Ochrona danych osobowych
- Zamawiający informuje, że administratorem danych osobowych Wykonawcy Gmina Olesno, 46-300 Olesno, ul. Pieloka 21, tel. (034) 359 78 41-44, fax (034) 359 72 83.
- W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można skontaktować się z inspektorem ochrony danych osobowych za pośrednictwem adresu:
- Dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji.
- Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
- Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych, a także na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, prawo sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
XI. Załączniki
zapytanie ofertowe nr III.13.2020.pdf (485,32KB)
Załącznik nr 1 - formularz oferty.doc (196,00KB)
Kierownik Wydziału Urbanistyki, Infrastruktury,
Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Krzysztof Dydyna